Úlovky ze sítě #6: malby pro slepce a triumfy Coca-Coly

nahled_3d_obrazyAni uplynulý týden nebyl chudý na zajímavosti ze světa tisku, grafiky, designu a reklamy. V tomto dynamickém odvětví to zkrátka žije neustále – a proto jsme mohli opět nahodit sítě přes palubu a neodplout s prázdnou. Dnes se budete moci podívat kupříkladu na to, jakým způsobem lze nevidomým lidem přiblížit atmosféru maleb starých mistrů či na opravdu monstrózní kolekci marketingových úspěchů světoznámé značky Coca-Cola.

Zde visí Mona Lisa. Prosím, sáhněte si

Tuto větu normální smrtelník pravděpodobně neuslyší – nebo alespoň ne v pařížském Louvru, kde je umístěn originál ikonické malby Leonarda da Vinciho. Další ze slavných galerií, madridské Prado, se ovšem rozhodlo zprostředkovat požitek z krásy světoznámých uměleckých děl i těm, kteří díla nemohou vnímat vlastníma očima. Zrakově postižení mají nově možnost osahat si v galerii speciální prostorové kopie slavných obrazů vytvořených za pomocí 3D tisku. Precizní technologie umožnila dodat osobám a objektům na plátně tvar i texturu – a to do milimetrových detailů. Obrazy jsou navíc doplněny komentářem v Braillově písmu. Vyjma již zmíněné Mony Lisy si návštěvníci mohou osahat také díla od El Greca, Francesca Goyi či Diega Velázqueze. Více se dočtete česky na webu Creative Life  nebo anglicky na webu New York Times.

Vystavované obrazy jsou kolorované, aby měli dostatek dojmů i ti, kteří mají jen částečně poškozený zrak. Foto Pablo Blazquez Dominguez/Getty Images

Vystavované obrazy jsou kolorované, aby měli dostatek dojmů i ti, kteří mají jen částečně poškozený zrak. Foto Pablo Blazquez Dominguez/Getty Images

Reklama mizí jak pára z výfuku

„Jaké auto – taková reklama,“ dalo by se parafrázovat známé rčení. Platí to i v případě, že je hlavní charakteristickou vozu „ekologický“. Prototyp Audi A7 Sportback h-tron takový rozhodně je. Jako primární zdroj energie používá palivové články na bázi vodíku  a namísto obvyklých výfukových zplodin produkuje jen neškodnou vodní páru. Jak informoval AdWeek, právě této devizy jakožto ústředního prvku marketingové kampaně se chopila reklamní agentura mající na starosti reklamní kampaň k vozu. Za pomocí technologie fog screen („promítání do mlhy“) a fialového světla vytváří iluzi trojrozměrného vozu, který ale může zmizei doslova jak pára nad hrncem.Jedinou potenciální nevýhodou reklamy je, že už se našli diváci, kterým ona projekční mlha evokuje spíše kouř. Na video se můžete podívat kupříkladu zde.

Ekologické Audi A7 si ještě nekoupíte, ale automobilka tvrdí, že v případě existence poptávky a infrastruktury není problém jej vyrábět sériově.

Ekologické Audi A7 si ještě nekoupíte, ale automobilka tvrdí, že v případě existence poptávky a infrastruktury není problém jej vyrábět sériově.

Sto zářezů limonádových králů

Logo nápoje Coca-Cola patří k nejznámějším značkám na světě vůbec – s trochou nadsázky lze říci, že kam se dostala civilizace, tam logo Coca-Coly poznají. Celosvětový úspěch a výjimečný status Coca-Coly byl ovšem do značné míry ovlivněn také špičkovou reklamou a marketingem. Letos slaví firma 100 let od uvedení specificky zakřivené skleněné lahve, jež se do značné míry stala symbolem nápoje. To poskytuje ideální příležitost seznámit se blíže s tím, jakými reklamami, plakáty, sponzorskými kampaněmi či reálnými akcemi si během jednotlivých desetiletí Coca-Cola budovala a posilovala své renomé. Věřte nebo ne – server Momentology si dal skutečně záležet a vybral rovnou stovku nejvýraznějších momentů z marketingu Coca-Coly za poslední století. Nuže, vyhraďte si volný podvečer a podívejte se, co vymýšlí na marketingovém Everestu. Celý přehled najdete zde: http://www.momentology.com/5499-coca-cola-marketing/

My vybíráme kupříkladu „Vánoční kamion“, zjevně velice populární i v České republice.

Ledním medvědům ale přeci jen fandíme o něco víc.

A nakonec něco staršího - geniálně jednoduchá reklama Haddona Sundblooma z roku 1946.

A nakonec něco staršího – geniálně jednoduchá reklama Haddona Sundblooma z roku 1946.

 

Doporučte nás...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Digg this