Úlovky ze sítě #4: reklamou proti domácímu násilí

nahled_canary_wharfČerstvé „Úlovky ze sítě“ přináší opět výběr zajímavostí ze světa tisku, grafiky, designu a reklamy, o kterých se v uplynulých dnech či týdnech mluvilo, psalo či tweetovalo. Narazili jsme na zajímavé projekty s cílem zvýšit povědomí o stále smutně aktuálním fenoménu domácího násili, ale prostor nakonec zbyl i na veselejší věci.

Neodvracejte oči

Takovou zprávu vysílá do světa originální projekt reklamní agentury WCRS realizovaný pro britskou nadaci zabývající se pomocí ženám v nesnázích Women’s Aid.Na rušné londýnské obchodní třídě Canary Wharf rozmístili billboardy s fotografiemi zbitých obětí domácího násilí. Billboardy chytře opatřili technologií rozpoznávání obličejů. Čím více lidí se před billboardem zastaví a věnuje mu pozornost, tím rychleji se zbité ženě „hojí“ rány a modříny. Princip této reklamy poukazuje na lhostejnost okolí, která často znemožňuje domácí násilí efektivně odhalit a potlačit. Prohlédnout si náhledy billboardů můžete kupříkladu zde, fotografie níže pak ukazuje, že billboardy již budí pozornost i v reálu.

Ve spodní části billboardu se nachází živý video feed, kde kolemjdoucí vidí sami sebe, a lišta znázorňující pokrok v "léčení".

Ve spodní části billboardu se nachází živý video feed, kde kolemjdoucí vidí sami sebe, a lišta znázorňující pokrok v „léčení“.

Šaty zmátly svět, teď upozorňují na násilí

jedna fotografie šatů  obrátila internet vzhůru nohama – lidé doma i v kancelářích se před monitory dohadovalí, zda jsou bílo-zlaté, či modro-černé  a hashtag #TheDress použily miliony uživatelů sociálních sítí.Využít náhlou viralitu onoho kusu oděvu se rozhodla jihoafrická agentura Ireland Davenport SA v rámci své nejnovější zakázky pro tamní odnož Armády spásy. „Proč je tak těžké vidět černou a modrou?“, táže se reklama a upozorňuje tak na okolím přehlížené viditelné známky domácího násilí. Příkladná ukázka využití aktuálního fenoménu pro dlouhodobou kampaň.

Reklama je ovšem koncipovaná tak, aby  způsobila i na ty, kteří s fenoménem #TheDress nemají zkušenost.

Reklama je ovšem koncipovaná tak, aby způsobila i na ty, kteří s fenoménem #TheDress nemají zkušenost.

Z jiné planety? Z 3D tiskárny

Nyní zahrajeme na jinou strunu – a to doslova. Výčet unikátních věci, které již byly vytištěny na 3D tiskárnách, by byl dlouhý jak Vojna a mír, leč jak je znát, prostor, jež technologie 3D tisku uvolnila fantazii, ještě není zdaleka naplněn. Jedou z perel  dubnového veletrhu 3D Print Week v New Yorku bude 3D Print Design Show, na níž budou k vidění zcela unikátní hudební nástroje. Lví podíl na jejich výrobě má duo architektů Eric Goldemberg a Veronica Zaclberg působící pod hlavičkou MONAD Studio. Ti navrhli a vytvořili kvintet zcela unikátních a futuristicky nadesiignovaných hudebních nástrojů. Mezi nimi se skví třeba na fotce vyobrazené dvoustrunné piezoelektrické housle, dalšími kousku budou třeba monobarasitar, cello či variace na velké a malé didgeridoo. Krom toho, že nástroje vypadají takřka mimozemsky, se nemůžeme dočkat toho, až je uslyšíme.

Vanessa Mae bude pravděpodobně závidět. Z designového hlediska úchvatné.

Vanessa Mae bude pravděpodobně závidět. Z designového hlediska úchvatné.

Těžký chleba fotografův

Po náročném začátku se hodí odlehčenější závěr. Ať už je pro člověka fotografování koníčkem, obživou, nebo vášní, občas musí překonávat různé bariéry kuriózními způsoby, aby pořídil snímek z co nejlepšího úhlu či nejzajímavější perspektivy. A jestli na sebe musí navléknout neoprén nebo si vzít padák? Šplhat na sloupy, nebo na výškové budovy? Inu, výjimečné záběry si žádají výjimečné  oběti. Na galerii 21 fotografů, kteří si svou unikátní příležitost nechtějí nechat ujít, se můžete podívat zde.

Bavil majitelku vyobrazených nohou na základní škole šplh o tyči?

Bavil majitelku vyobrazených nohou na základní škole šplh o tyči?

Doporučte nás...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Digg this