Úlovky ze sítě #3: Vince Vaughn a QR přešlapy

Vincent Vaughn stock photo „Úlovky ze sítě“ vám opět přináší zajímavosti ze světa tisku, grafiky, designu či reklamy, které náš škuner zachytil během svého kličkování ve vodách globální internetové sítě. Dnes se dozvíte něco o tom, jak by se rozhodně neměly používat QR kódy, podíváme se na staré reklamy, které by dnes bezesporu vzbudily hotové pozdvižení a zjistíme, jaký netradiční propagační krok zvolili tvůrci filmu Unfinished Business.

Vaughn s Wilkinsonem i na vašem webu

V pátek 6. března vstoupí do amerických kin nová komedie Kena Scotta zvící se „Unfinished Business“ (český název Nepovedenej kšeft), jejíž hlavní protagonisty hrají Vince Vaughn, Tom Wilkinson či Dave Franco. Synopse děje napovídá, že by se mohlo jednat o netradiční zážitek – film pojednává o malém podnikateli v podání Vaughna a jeho kumpánech, kteří letí do Evropy uzavřít nejdůležitější obchod svého života a náhoda je zavede na taková místa, jako je sraz fetišistů či světové ekonomické fórum.

Podobně neotřelelý jako děj snímku je také poslední zářez na pažbě v rámci promokampaně k filmu. Studio se domluvilo s fotobankou Getty Images a nechalo nafotit snímky s hrdiny filmu parodující právě ten typ klišovitých ilustračních fotografií byznysmenů, které vlastně nikdo nechce, ale stejně každý používá. A dokonce je můžete za určitých podmínek zdarma použít! Na celou galerii se můžete podívat zde.

Připojte nějaký motivační citát a vložte do přiručky kariérního rozvoje.

Připojte nějaký motivační citát a vložte do přiručky kariérního rozvoje.

Když se hubnulo tabákem a cukrem

Bilboard propagující kouření jako lékaři doporučovaný hubnoucí prostředek či inzerát propagující revolver jako natolik bezpečný, že si s nim mohou hrát i děti? Dnes by autor takovéto reklamy byl v lepším případě utlučen paragrafy, v tom horším převezen přímo do blázince. V minulém století na zákazníka ovšem podobná reklama útočila ze všech stran. Zajímavý výběr nekorektních reklam zvící se „Retro Fails“ připravil a okomentoval server.Urban Ghosts Media – a nad některými z nich věru zůstává rozum stát.

"Cukr může být tou silou vůle, která vám pomůže zkrotit váš apetit." Kéž bych to někdy slyšel od svého doktora!

„Cukr může být tou silou vůle, která vám pomůže zkrotit váš apetit.“ Kéž bych to někdy slyšel od svého doktora!

QR kódy, jak je nechcete znát

Byť sílí hlasy tvrdící, že QR kódy jsou z hlediska marketingu již pozvolna zastarávajícím nástrojem, stále se dají rozumně a účelné aplikovat na tiskoviny i v terénu. To ovšem není případ těch QR kódů, které shromažďuje webová stránka WTF QR CODES. Někdy jsou zveřejněné QR přehmaty výsledkem nedostatku důvtipu (například umisťovat QR kódy do stanic metra, kde není mobilní signál, je přímo excelentní volba) jindy zase produktem příliš bujaré fantazie (QR kód na teniskách, který bude zejména po deštivé procházce přímo vybízet k nascanování). Podívejte se sami – zadržet shovívavý smích nad některými QR kódy je opravdu obtížné.

Můžete se snažit, jak chcete, ale některé marketingové nápady zkrátka nepochopíte. U tohoto QR kódu je fakt, že pravděpodobně nepůjde nascanovat, možná i drobným pozitivem.

Můžete se snažit, jak chcete, ale některé marketingové nápady zkrátka nepochopíte. U tohoto QR kódu je fakt, že pravděpodobně nepůjde nascanovat, možná i drobným pozitivem.

 

Doporučte nás...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Digg this