Úlovky ze sítě #26: cyklistická vřava i obalové trendy

nahled_cykloÚlovky ze sítě připlouvají pravidelně okolo pátečního poledne a dělí se s vámi o čerstvé zajímavosti ze světa tisku, grafiky, designu i reklamy. Dnes se podíváme, jak se také dá propagovat světový šampionát v silniční cyklistice v americkém Richmondu, dozvíme se něco o trendech v obalovém designu a na závěr si dáme jako dezert poučnou infografiku o slavných vědeckých objevech, za něž mohla tak trochu náhoda.

 Cyklistka je boj

Richmond je nejen hlavním městem amerického státu Virginia, ale především je znám jako hlavní město Konfederace za občanské války Severu proti Jihu v USA. Kromě toho je také dějištěm letošního světového šampionátu v silniční cyklistice, který se uskuteční mezi 19. – 27. zářím. Že se mezi těmito fakty nedají nalézt žádné paralely? Opak dokázala reklamní agentura The Martin Agency, která připravila sérii tištěných reklam, zobrazujících a stylizující cyklistický závod do podoby válečného tažení. Grafické zpracování z dílny Stevena Nobela už není snad ani retro, ale historizující – připomíná dobové rytiny z bitev a zobrazena jsou místa, kde se za občanské války reálně bojovalo. Doufejme, že cyklistický šampionát přinese podstatně méně mrtvých. Více na AdWeeku.

Na druhou stranu, postavit se proti spurtujícímu pelotonu dává člověku přibližně stejné šance na přežití, jako postavit se útoku kavalérie.

Na druhou stranu, postavit se proti spurtujícímu pelotonu dává člověku přibližně stejné šance na přežití, jako postavit se útoku kavalérie.

 

Luxus už je v něčem jiném

Jaké jsou trendy v obalovém designu? To prozradil portálu Czechdesign Andrew Gibbs, šéfredaktor internetového magazínu The Dieline zaměřeného právě na obalový design. Ze čtyř letošních trendů, které explicitně zmínil, je patrné, že luxus a opulentnost již není to, co by spotřebitele přimělo ke koupi – moderní obalový design může být spíše autentický, minimalistický, čistý či kladoucí důraz na ekologii.Zajímavé postřehy profesionála si můžete přečíst zde – a třeba se rozhlédnout kolem sebe, jestli některé z výrobků, co máte po ruce, zaujmou podařeným obalem také.

To, že v jednoduchosti je síla, dokazují třeba tato minimalistická, ale všeříkající balení ovocných šťáv.

To, že v jednoduchosti je síla, dokazují třeba tato minimalistická, ale všeříkající balení ovocných šťáv.

 Když se konečně rozsvítilo

Nyní je na místě vyseknout poklonu zahraničním kolegům z britské online tiskárny Myprint247. Na svém blogu totiž zveřejnili vysoce zábavnou, zajímavou, rozsáhlou a čtivou infografiku, v níž popisují „heuréka“ momenty slavných vědců vynálezců – tedy ty situace, kdy se zdánlivě banální náhodou povedlo uskutečnit převratné objevy. Stačilo, aby to danému „koumákovi“ sepnulo ve správnou chvíli. Chcete se dozvědět, jaké náhody stojí za vznikem suchého zipu, ohebného brčka, mikrovlnné trouby nebo kardiostimulátoru? Přečtěte si níže. Výborná práce.

Basic RGB

 

Doporučte nás...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Digg this