Úlovky ze sítě #24: český florbal a Pantone Café

nahled_pantone_cafePáteční Úlovky ze sítě opět přinášejí porci aktualit a zajímavostí ze světa tisku, reklamy, grafiky či designu. Dnes se podíváme, co za podobou starších i novějších log olympijských her vidí tříleté dítě, zjistíme, jak dopadl kompletní redesign vizuální podoby českého florbalu a alespoň obrazem navštívíme jednu unikátní kavárnu v Monaku, kde nemusíte dumat nad tím, jakou barvu má podšálek.

Olympijská loga pohledem tříletého dítěte

Vytvořit univerzální logo pro tak obrovský a sledovaný podnik, jakým olympijské hry bezesporu jsou, je úkolem nesmírně prestižním – a také stejnou měrou nevděčným. Designér musí mít na zřeteli ohromnou spoustu faktorů – logo musí být vhodné pro různé typy médií, musí předávat informaci napříč mnoha různými kulturami a ještě ke všemu by mělo být originální a zachycovat ducha té či oné olympiády. Není divu, že téměř vždy se loga octnou pod palbou kritiky – a přiznejme si sami, bylo kupříkladu vám jasné, co logo olympiády v Londýně (2012) vlastně znamenalo?
Spolehlivým indikátorem srozumitelnosti a univerzálnosti loga může být dětský pohled. Americký designér Michael Raisch ukázal své tříleté dcerce všechna loga zimních i letních olympijských her od roku 1984 do roku 2020 a zeptal se, co na nich vidí. Výsledek zachycený na videu níže je odzbrojující – a ukazuje, že nakonec přeci jen nemusí být vždy problém navrhnout logo, které bude pěkné, svérázné a zároveň jej pochopí i malé dítě. K úsměvu na tváři nás nasměroval server VisualNews.com.

Český florbal je jen jeden

Bývá spíše vzácností, aby nějaké české sportovní odvětví prodělalo tak svěží a komplexní rebranding, jako florbal. Česká florbalová unie se rozhodla inovativně nevystupovat nadále pod oficiálním názvem sportovního svazu a nechala si vytvořit novou značku „Český florbal“ i s novým logem a kompletním vizuálním stylem. Ten nevychází z obligátního a často užívaného florbalového míčku, ale chytře a elegantně kombinuje vizuální prvky výpletu hole, brankářské masky a českých národních symbolů. Za skvělý výsledek je zodpovědné studio Dynamo Design a také zkušený designér Alan Záruba, známý především svou prací na vizuální identitě pořadů České televize a TV Nova. Nový vizuální styl je představen na webu Českého florbalu a stojí za potlesk.

1-full

2-full

 Kavárna, co hraje všemi barvami

Pokud jste posedlí barvami, asi jsem právě objevili váš podnik snů. V mobilním letním Pantone Café, které je v současné době otevřeno v Monaku, je každá položka z menu a každý kousek kavárenského příslušenství pečlivě označen specifickým názvem a kódem barvy z bohaté palety Pantone. Vychutnat si můžete kupříkladu Pantone Black Coffee 19-1111 a přikusovat k tomu sendvič Pantone Parma Brown 18 – 1531 či jakýkoli jiný nápoj, zákusek či zmrzlinu z kreativně řešeného menu.Samozřejmostí jsou přesně definované a pojmenované barvy všech ostatních předmětů – židliček, kelímků i cukrů do kávy. Pantone Café pochází z dílny architekta Michela Pennemana, který již v minulosti navrhnul podobně koncipovaný Pantone Hotel v Bruselu. Kavárna bude prozatím otevřena do 9. září, ovšem majitelé z Monaco Restaurant Group již pracují na designovém podniku, který by Pantone-laděné dobroty prodával permanentně. Nuže – dobrou chuť!

V říši barev je aktuálně otevřeno.

V říši barev je aktuálně otevřeno.

 

Sbíhají se vám sliny? Označení barev je dodrženo opravdu důsledně a gastronomické principy snad nebudou pozadu.

Sbíhají se vám sliny? Označení barev je dodrženo opravdu důsledně a gastronomické principy snad nebudou pozadu.

Doporučte nás...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Digg this