Úlovky ze sítě #22: odličovací obálka a krab poustevníček

nahled_krabAni vysychající vodní toky nezastavily naše rybáře, kteří se právě vrátili s čerstvou várkou úlovků že světa tisku, grafiky, reklamy a designu. Dnes se dočtete kupříkladu o tom, proč se neděsit, když potkáte kraba poustevníčka s panoramatem New Yorku na zádech, nebo si můžete prohlédnout jedno hodně netradiční předvolební video kandidáta do kanadského parlamentu.

Odličte herečku z obálky!

Kreativita jihoamerických reklamních agentur nepřestává překvapovat. Tentokrát se vyšvihla agentura DM9DBB, která propůjčila své služby výrobci kosmetiky Neutrogena. V rámci propagace nových odličovacích ubrousků umožnila čtenářům otestovat ubrousky nejen na vlastní kůži, ale i na obálce populárního týdeníku Caras. K časopisu byl přiložen zdarma vzorek ubrousků, kterými lze setřít make-up z tváře známé herečky Giovanny Ewbank. Jistě, interakce zákazníka s fyzickou reklamou v časopise není zdaleka nový koncept – ostatně, mnozí si ještě vzpomenou na zuřivé tření parfémovaných stránek zápěstím ve snaze  nechat na sobě ulpět alespoň náznak drahé vůně. Přesto se však jedná o reklamu, jež si zaslouží pomyslný palec nahoru. Více uvádí například Brandingmagazine.

caras-neutrogena-interactive-cover

Otázka, zda to herečce sluší více s make-upem, nebo „na přírodno“, je myslím zbytečná.

 

Wyatt Scott zachrání Kanadu před draky

A nyní něco ze sekce „politický bizár“. S tímto reklamním subžánrem máme i v České republice bohaté zkušenosti, ovšem nikdo dosud nenatočil natolik „over the top“ volební spot jako nezávislý kandidát do kanadského parlamentu Wyatt Scott. Namísto tradičního předvolebního videa připomíná Scottova prezentace spíše reklamy na Old Spice s Terry Crewsem - kandidát v nich létá na zádech obří kachny, propíchne draka mečem v pádu či rozstřelí laserovým zrakem gigantického robota ohrožujícího jeho rodnou hroudu. Těžko říci, kolik voličů tato reklama Wyattu Scottovi přinese, ale minimálně pořádnou dávku virality a popularitu mezi internetovými geeky má zaručenou. Na reklamu se můžete podívat níže:

Když krab zabydlí katedrálu

Krab poustevníček je nenápadný korýš, který má oproti svým souputníkům podstatnou nevýhodu – jeho měkké a zranitelné břicho není chráněno poctivým exoskeletem. Ke svému druhovému jménu přišel tak, že zabydluje opuštěné ulity ostatních mořských plžů a vzácně také jiné předměty z kovu či dřeva.
Japonského umělce Akiho Inomatu přivedlo toto chování k nápadu na pomezí šílenství a geniality – pro kraby poustevníčky tiskne na 3D tiskárně speciální ulity ve tvaru architektonických památek či panoramat slavných měst. Poustevníčci je následně můžou zabydlet a stát se tak mezi svými druhy módními ikonami. Ani ochránci zvířat nemají pádný důvod se zlobit – Inomata pracoval dlouho na tom, aby krabům vytvořil pohodlné obydlí a ti skutečně začali ulity zabydlovat až v momentě, kdy jim padly jako ulité. Zajímavé články o projektu publikovat kupříkladu server 3dprint.com – přečíst si je můžete zde a zde.

Třeba jednou nějaký poustevníček zabydlí i katedrálu sv. Víta čiiKarlštejn,

Třeba jednou nějaký poustevníček zabydlí i katedrálu sv. Víta čiiKarlštejn,

 

Doporučte nás...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Digg this