Úlovky ze sítě #21: Nicholas Winton a hladké oholení

nahled_impactPáteční Úlovky ze sítě jsou opět zde, aby vám přinesly výběr ze zajímavostí, jež se nějakým způsobem dotýkají tisku, grafiky, designu či reklamy. Tentokrát trochu navážeme na úterní článek o letošních poštovních známkách a podíváme se na jednu, s jejíž emisí se původně nepočítalo a je věnována Siru Nicholasi Wintonovi. Zjistíme taky, jaké to je oholit se po 14 letech či co za písmo straší skoro na všech internetových meme obrázcích.

Nicholas Winton na poštovních známkách

Jen málokomu uniklo, že 1. července letošního roku zemřel v požehnaném věku 106 let Sir Nicholas Winton. Britský burzovní makléř a humanitární pracovník proslul především svými hrdinskými a nezištnými činy těsně před vypuknutím 2. světové války, kdy zachránil 669 židovských a jinak ohrožených dětí z nacisty okupovaného Československa. Vlaky je transportoval do Velké Británie, pomáhal jim shánět náhradní rodiny, vyřizovat víza a splácet kauce. Děti tak zachránil tak téměř jistě před tím, aby o pár let později cestovaly transporty s mnohem smutnějším koncem.

O svých činech po válce nikdy nemluvil a i jeho žena se o nich náhodou dozvěděla až v roce 1988. Wintonovo úsilí však bylo v jeho stáří oceněno – a to i vděčnými přeživšími. Jak informovala Česká televize, jeho letošní úmrtí bude V ČR nově připomínat také mimořádně vydávaná poštovní známka vyrobena v počtu 750 000 ks o hodnotě 13 Kč. O tom, že se jednalo o skutečně výjimečnou akci, svědčí i slova autora výtvarného návrhu známky Zdeňka Netopila, který přiznal, že ač mu návrh známky zabere většinou zhruba dva týdny, tentokrát jej musel stihnout do 48 hodin. V prodeji bude známka od 2. září letošního roku,

"Ze stovky portrétů, které jsem objevil na internetu a v různých materiálech, se mi tento zdál lidský, příjemný a se zachráněnými dětmi docela dobře konvenující. " - Zdeněk Netopil (Zdroj: ČT24)

„Ze stovky portrétů, které jsem objevil na internetu a v různých materiálech, se mi tento zdál lidský, příjemný a se zachráněnými dětmi docela dobře konvenující. “ – Zdeněk Netopil (Zdroj: ČT24)

 Hladké oholení po 14 letech

Legenda praví, že slavným vousatým rockerům ze ZZ Top kdysi nabízela kosmetická společnost Gillette milion dolarů, když se oholí pro jejich reklamu. 44letý Izraelec Amit sice není rocková hvězda, přesto se odhodlal k tomu, co rockové hvězdy odmítly. V krátkém tříminutovém filmu „My New Face“ (Moje nová tvář) jenž slouží jako reklama na žiletky Life M6 společnosti Super-Pharm shodil svůj hustý plnovous, který nosil dlouhých 14 let. Reakce jeho blízkých včetně malé dcerky jsou k nezaplacení – a sám Amit si na nový vzhled i pocit hladké kůže musel chvíli zvykat. Film natočila reklamní agentura Saatchi & Saatchi Tel Aviv a my se o ní dočetli na Adweeku. Na video se můžete podívat níže:

 Kde se vzal meme-font?

Vtipné, sarkastické, vypointované či naopak úplně nesmyslné obrázky s textem – memy nejrůznějšího typu již léta zaplavují internet a nebude snad jediného uživatele, který by se s některým nikdy nesetkal. Jedním z univerzálních vodítek pro identifikaci memu je právě použitý font. Modří již vědí, že se jedná o Impact – většinou bílý, kapitálkami psaný a s výraznou vnější linkou. Jak se ale font, který byl uveden na trh již v roce 1965, stal hvězdou memů digitální éry? Tenhle příběh je trochu delší a proto jsme rádi, že nám jej přinesl server Vox.com a vy si jej můžete přečíst také.

Jak pravil Boromir, jen tak se Impactu nezbavíme.

Jak pravil Boromir, jen tak se Impactu nezbavíme.

 

Doporučte nás...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Digg this