Úlovky ze sítě #20: REIFY totemy a barvy podzimu

nahled_reify Ani tentokrát nebudou čtenáři připraveni o pravidelnou dávku zajímavostí ze světa tisku, grafiky, designu, reklamy a kreativních hrátek obecně. Lovná sezóna je po celý rok a tak jsme se tentokrát podívali třeba na to, jak se známé značky snažily „vytřískat“ nějakou tu publicitu z průletu okolo Pluta nebo na nadmíru zajímavý projekt REIFY převádějící hudbu do 3D tištěných plastik.

Prodá nám něco Pluto?

V uplynulém týdnu se pozemšťané díky úspěšné misi vesmírné sondy New Horizons poprvé mohli blíže podívat na povrch někdejší planety Pluto. Tato událost neunikla jak celosvětovým médiím, tak marketingovým oddělením některých renomovaných firem, které cítily potřebu nějak vztáhnout poodhalení tváře Pluta na svůj brand. Slušný přehled dal dohromady server AdWeek. Je patrné, že zatímco některé z příspěvků jsou opodstatněné – kupříkladu u Disneyho, z jehož dílny pochází kreslený pes stejného jména jako planetka. Zejména řetězce rychlého občerstvení ovšem působí spíš jako jezinky, jež usilovně cpou Smolíčkovi prsty do škvíry u dveří. Podívat se můžete zde – nakonec je ovšem stejně nejvtipnější internetem kolující vyobrazení Pluta jakožto Hvězdy smrti ze Star Wars:

Je blízko a čeká na chvíli nepozornosti.

Je blízko a čeká na chvíli nepozornosti.

Pantone zná barvy podzimu

O tom, jak odborníci z Pantone pečlivě vybírají Barvu roku, jsme na blogu již psali. Experti ovšem nezahálí ani v mezidobí a pravidelně vydávají sezónní přehledy barev, které jsou trendy a budou se používat v rozličných odvětví od průmyslu přes design až po módu,. Blog LogoDesignGuru vytvořil z predikcí Pantone přehlednou infografiku, z níž mimo jiných detailů vyplývá, že podzim 2015 bude patřit neutrálním, zemitým tónům. A protože autoři umožňují infografiku i bez problémů nasdílet, můžeme se na ni „beztrestně“ podívat i zde:

Pantone Predictions Fall 2015

REIFY – váš song na vašem stole

Tvrzení, že vinylová deska je nejfyzičtější formou muziky k dostání, dost možná brzy přestane platit. Newyorský kolektiv designérů a technologů REIFY totiž aktuálně intenzivně pracuje na nástroji, jež by umožňoval transformovat zvukový záznam do podoby originální plastiky, kterou lze vytisknout na 3D tiskárně ze široké škály materiálů – od plastu přes kov až po kokosové vlákno. Na výsledné avatgradní dílo může klidně usedat domácí prach, ale jen do momentu, než přijde člověk vybavený chytrým telefonem s aplikací, jež dokáže plastiku „přehrát“.

Jak je vidno na videu, kterým REIFY doprovází svou crowdfundingovou kampaň na Kickstarteru, pak se začnou dít velké věci. Kromě toho, že se píseň přehraje, uvidí člověk na displeji telefonu také dechberoucí trojrozměrnou animaci – jako by se celá socha rozpohybovala v nejrůznějších barvách i tvarech. Designéři říkají, že jejich cílem je vytvořit zážitek prolínající se napříč smysly a sám za sebe se musím přiznat, že jsem zatoužil také nějakou tu písničku transformovanou do hmotné podoby (sami autoři ji označují za „totem“) vlastnit. Na serveru 3dprint.com se dočtete ještě více.

Jednou z kapel, které se rozhodly projekt REIFY také podpořit, jsou američtí noise-rockoví HEALTH. Totem na obrázku obsahuje song "Dark Enough" z desky vedle.

Jednou z kapel, které se rozhodly projekt REIFY také podpořit, jsou američtí noise-rockoví HEALTH. Totem na obrázku obsahuje song „Dark Enough“ z desky vedle.

 

TOHLE. CHCI. HNED.

TOHLE. CHCI. HNED.

 

Doporučte nás...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Digg this