Úlovky ze sítě #2: oscarové ohlédnutí a kult Helveticy

stickerPravidelná rubrika „Úlovky ze sítě“ vám opět představí zajímavosti ze světa tisku, grafiky, designu či reklamy, které náš škuner zachytil během svého kličkování ve vodách globální internetové sítě. Tentokrát o jednom (ne)oblíbeném fontu, photoshopové magii či Oscary ověnčeném Grandhotelu Budapešť.

Bez Helveticy ani ránu

S fonty je to vlastně dost podobné jako s fotbalovými velkokluby – řady oddaných fanoušků jsou vykoupeny kolikrát neméně početnými tábory odpůrců.Třeba taková Helvetica má skutečně početné zástupy „haterů“. jak se můžete přesvědčit kupříkladu na výmluvně znějícím webu HelveticaSux.com. Pokud však patříte mezi designéry, kteří s pranýřováním Helveticy nesouhlasí, můžete udělat smutnému fontu radost třeba tím, že si pořídíte nějaký výrobek, který se Helveticou naopak hrdě pyšní, ze seznamu zveřejněného na blogu CreativeMarket.com. Na výběr je toho opravdu hodně – obligátní tričko či hrníček asi již nikoho nepřekvapí, ale co takhle šála či formičky na pečení? S Helveticou můžete bez nadsázky prožít den od snídaně až po ulehnutí ke spánku,

Formičky Helvetica

Na Helvetica cukroví je nejlepší to, že se vám při servírování neodlamují serify.

 Nejlepší kouzla photoshopového mága

Není tomu ani týden, co Adobe Photoshop oslavil 25. výročí od vydání 1. verze programu. Čtvrtstoletí je z pohledu softwaru hotový geologický věk – a poskytuje dost času na to, aby se člověk stal opravdovým mistrem v jeho ovládání. Jedním z „photoshopových kouzelníku“ je švédský fotograf a designér Erik Johansson. Chytře komponované fotografie dotváří právě v Photoshopu do podoby jedinečných optických iluzí, které zamotají hlavu nejednou divákovi. Johansson navíc připojil i krátké video poodhalující jeho triky. Na celou galerii se můžete podívat zde.

Tak je venku, nebo je vevnitř? Photoshopová magie Erika Johanssona.

Tak je venku, nebo je vevnitř? Photoshopová magie Erika Johanssona.

Poslední pohlednice ze Zubrowky

Na jedno pole působnosti grafických designérů se často zapomíná – a to pole kinematografické. V souvislosti s nedávným udílením pověstných Oscarů se hodí připomenout si práci grafiků, kteří věnují kolikrát mravenčí úsilí tomu, aby byl fiktivní filmový svět propracován do nejmenších detailů. Vynikající práce byla odvedena v případě filmu, který si letos odnesl čtyři ceny Akademie, mimo jiné tu za nejlepší výpravu – Grandhotel Budapešť režiséra Wese Andersona. Vedoucí grafická designérka Annie Atkinsová měla za úkol graficky navrhnout a zpracovat řadu propriet zasazených do prostředí fiktivního východoevropského státu Zubrowka mezi 1. a 2. světovou válkou. Od bankovek a poštovních známek až po jídelní lístky, štítky, značky a úřední dokumenty –  vše jde právě na vrub Atkinsové a výsledek je vpravdě fascinující. Ve starším, ale stále poučném rozhovoru pro blog Creative Review se designérka nejen více rozpovídala o práci na filmu, ale nabídla i malou galerii jedinečných předmětů ze světa Grandhotelu Budapešť.

Grandhotel Budapešť - kniha

Grandhotel Budapešť - propriety z filmu

Taky jste při pohledu alespoň na krabici Mendlových čokolád propadli pocitu "to musím mít"?

Taky jste při pohledu alespoň na krabici Mendlových čokolád propadli pocitu „to musím mít“?

Doporučte nás...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Digg this