Úlovky ze sítě #18: slavná alba a nemravný kečup

pink floydAč je tento pátek vskutku perný v klimatickém slova smyslu, naši rybáři nezaháleli a opět vám přináší čerstvé úlovky ze světa tisku, grafiky, reklamy, designu a spřízněných disciplín. Dnes se kupříkladu podíváme, jak dnes vypadají místa zachycená kdysi na obálkách slavných alb, pustíme si rozhovor s Martinem Pecinou o knižním designu nebo zjistíme, co se stane, když si necháte příliš brzy expirovat soutěžní doménu.

Obal desky – okno do historie

Kam se poděla místa z ikonických obalů slavných desek? Jak došlo k tomu, že se muzikanti pořídili fotku zrovna tam? A nakolik na daných místech podepsal zub času či naopak revitalizační plánování či nemilosrdná ruka developerova? Autoři ze serveru Bigpicture.ru si dali tu práci a za pomocí Google Street View dohledali aktuální podobu míst známých ze obalů slavných vinylů. V některých případech zapadá obal do scenérie i dnes jako ztracený díl puzzle (třeba londýnská elektrárna Battersea z obalu desky „Animals“ od Pink Floyd), jindy je zase okolí sotva k poznání (dům z obálky Eminemova alba „Marshall Mathers LP“ již shořel na popel). Na každý pád se jedná o zajímavou podívanou – a díky serveru Creativelife.cz si můžete přečíst článek i v češtině zde

Kdo  by snad čekal, že se ve výběru neobjeví obal desky Abbey Road od The Beatles fotografovaný na stejnojmenné ulici, ten se ošklivě zmýlil.

Kdo by snad čekal, že se ve výběru neobjeví obal desky Abbey Road od The Beatles fotografovaný na stejnojmenné ulici, ten se ošklivě zmýlil.

Příliš žhavý kečup

Nyní něco ze světa reklamy – známý výrobce kečupů Heinz se nedávno na vlastní kůži přesvědčil o tom, že se vyplatí neškudlit na nakupování domén – nebo je alespoň nenechat expirovat příliš brzy. David Korell z Německa bezelstně nascanoval QR kód nacházející se na obalu své lahve kečupu, který jej měl přemístit na stránku soutěže o nejlépe nadesignovanou etiketu kečupu, Namísto toho byl ovšem přesměrován na pornografickou stránku vlastněnou pohotovou společností Fundorado.
Ruku na srdce – komu se ještě nestalo, že by se omylem octnul na pornostránce bez aktivního přičinění? V případě firmy Heinz je ovšem důvod poněkud ztrapňující. Výše zmíněná soutěž byla již ukončena, leč firma neměla soutěžní doménu registrovanou dostatečně dlouho po uzávěrce soutěže a vykutálené Fundorado koupilo volnou doménu ještě tehdy, když byl kečup k dispozici ve skladech obchodů.
Pointa na závěr – Heinz nabídl Davidu Korellovi láhev kečupu s vlastní etiketou zdarma, Fundorado roční předplatné svého obsahu. Gratulujeme marketingovému oddělení druhých jmenovaných! Zprávu jsme převzali ze serveru DailyDot.

Protože chceme , abyste si nás mohli číst i v práci, zvolil jsme jako ilustrační obrázek k článku raději jeden z povedenějších reklamních kousků Heinzu.

Protože chceme , abyste si nás mohli číst i v práci, zvolil jsme jako ilustrační obrázek k článku raději jeden z povedenějších reklamních kousků Heinzu.

Martin Pecina o knižním designu

V internetové televizi serveru Aktuálně.cz DVTV vídáme každý týden mnoho zajímavých hostů, které moderátoři Martin Veslovský a Daniela Drtinová pravidelně zpovídají z aktuálních témat. V uplynulém týdnu se naproti druhé zmiňované posadil Martin Pecina, český designér a typograf, který v loňském roce získal ocenění za nejkrásnější knižní design. Jak má dle něj vypadat hezká kniha? Jak se tyto představy liší od obvyklých přání tuzemských vydavatelů? A jaká kniha v regálu jej osobně zaujme? O těchto a mnoha dalších věcech se dozvíte v zajímavém a podnětném rozhovoru, který si můžete přehrát zde.

pecina

Doporučte nás...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Digg this