Úlovky ze sítě #17: bublinkové notifikace a české úspěchy

bad-letter-spacing-4__605Také tento týden byl výlov úspěšný a páteční úlovky ze sítě opět přináší výběr zajímavostí ze světa tisku, grafiky, reklamy a designu. Tentokrát se podíváme kupříkladu na neotřelé řešení pracovních upomínek, které vypadá mnohem příjemněji, než vyzvánění v telefonu, dozvíme se, jak si vedly české reklamní agentury na mezinárodním festivalu Cannes Lions a jako varovně zdvižený prst nám poslouží kompilace přešlapů na reklamních nápisech způsobených špatnými mezerami mezi písmeny.

Upomínka, která nenaštve

Všichni bychom si občas přáli, aby nám pracovní schůzku či deadline úkolu nepřipomínal divoce řvoucí a vibrující telefon, nýbrž něco hezkého, milého a příjemného. Co však může být natolik výrazné, aby to upoutali vaši pozornost a zároveň nevytrhlo vaše nervy ze zenového klidu? Designéři z firmy IDEO zjevně našli odpověď v podobě  propojení aplikace pro mobilní telefony Notify se zařízením PopUp. Samotný design aplikace je na organizér nezvykle barevný, odlehčený a příjemný, ale hlavní terno spočívá právě v PopUp zařízení, které běžně stojí na stole jako nenápadné těžítko, ovšem v okamžiku nastavené upomínky začne vyfukovat bubliny. Originální nápad bezesporu trochu rozveselí i tu nejsterilnější kancelář a vaše pondělky (což si klase společnost za cíl), ale i další dny budou příjemnější. Další podrobnosti se dočtete třeba zde.

S plastově řvoucí melodií vykrádající Eye of the Tiger z Rockyho se tento upomínkový bublifuk nedá srovnat.

S plastově řvoucí melodií vykrádající Eye of the Tiger z Rockyho se tento upomínkový bublifuk nedá srovnat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Centimetry, které vedly k ostudě

Při návrhu jakýchkoli nápisů či cedulí je jen málo důležitějších věcí, než si dát pozor na to, aby byly mezery mezi písmeny dostatečné a správně umístěné. Ač to může znít jako samozřejmost, nebývá tomu tak vždycky – jak ostatně dokazuje následující kompilace tragických přehmatů sesbíraná dohromady zábavním portálem BoredPanda. K plnému docenění nechtěného je samozřejmě potřeba být znalý anglického jazyka (i jeho peprnějších součástí), ovšem není-li to problém, pak si pravděpodobně nad některými přešlapy ukroutíte hlavu. Na celý přehled se podívejte zde.

Ať už na tomto místě provádí cokoli, rozhodně neprovádějí dětem operativní změnu pohlaví.

Ať už na tomto místě provádí cokoli, rozhodně neprovádějí dětem operativní změnu pohlaví.

 Lvi z Cannes budou zdobit i české police

A nyní zase na trochu serióznější notu. Zatímco čeští filmaři si z francouzského města Cannes většinou ceny neodnáší, čeští reklamní tvůrci jsou na tom lépe. Na Mezinárodním festivalu kreativity Cannes Lions, označovaném často za největší reklamní festival na světě, bodovaly hned dvě české agentury a to ve čtyřech kategoriích. Tuzemská pobočka agentury Ogilvy & Mather bodovala v kategoriích Mobile (stříbro) a Media (bronz) se svou kampaní LGBTAvatars, kterou realizovala pro festival Prague Pride 2014. Ta umožnila homosexuálním lidem ze zemí, kde nemohou projevit svou orientaci svobodně a naplno, zúčastnit se přehlídky „na dálku“ prostřednictvím mobilní aplikace a nechat se reprezentovat živým „avatarem“ z řad účastníků průvodu.

Naprázdno nevyšla ani agentura Young & Rubicam, která si z loňského ročníku odvezla rovnou dvě zlata. Tentokrát je její úspěch dvojnásobně bronzový a to v podkategoriích Craft – Art direction a Product & Service – Corporate Image & Communication. Ocenění získala kampaň pro PHD Bikes – Harley Davidson, připomínající 70. výročí osvobození Plzně od nacistických okupantů a nezanedbatelné role legendárních amerických motocyklů v řadách US Army. Zprávu o úspěších českých agentur přinesl server Mediaguru.cz.

 České lodě zaujaly až za oceánem

I poslední úlovek nese zřetelně český otisk. Přední server 3dprint.com, přinášející hojné novinky, informace a zajímavosti ze světa 3D tisku, si povšimnul precizních 3D tištěných modelů lodí, které ve svém volném čase vytváří student geoinformatiky na Univerzitě Palackého v Olomouci Radek Barvíř. K 3D tisku se poprvé dostal v rámci realizace své bakalářské práce, kdy s jeho pomocí vytvářel různé modely terénu. Nyní však udělal radost ještě větší skupině nadšenců do 3D tisku – o návrhy svých (dosud tří) detailních modelů lodí se podělil a umístil je zdarma ke stažení na severu Thingverse. Přejeme hodně inspirace a přikládáme odkaz na původní článek.

Jak vidno, není potřeba bydlet u moře, aby člověk vyrobil precizní model výzkumnického plavidla.

Jak vidno, není potřeba bydlet u moře, aby člověk vyrobil precizní model výzkumnického plavidla.

 

Doporučte nás...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Digg this