Úlovky ze sítě #14: spálená panenka a roztančený font

nahled_niveaZa okny léto, v kalendáři pátek – pokud to i u vás vypadá na příjemný den, můžete si jej ještě více zpestřit pravidelnými Úlovky ze sítě. Zajímavostí a kuriozit ze světa tisku, reklamy, grafiky či designu se našlo i tentokrát dost – dočtete se například, co je speciálního na panenkách, jež jsou součástí nové reklamní kampaně firmy Nivea, nebo jak japonští studenti zachraňují staré sošky Buddhy za pomocí 3D tisku.

„Namaž sebe i panenku“, říká Nivea

Reklamní kampaně ze zemí Latinské Ameriky nás baví čím dál tím častěji. V minulých „úlovcích“ jsme upozorňovali na „zívající“ reklamu ze saopaulského metra, nyní se zase vyšvihla agentura FCB Brazil. Pro reklamní kampaň výrobce kosmetiky Nivea nechala vyvinout speciální edici dětských panenek (potažmo panáčků) vyrobených ze speciálního materiálu, který rychle zčervená, je-li vystaven UV záření. Pokud ovšem dítko namaže panenku opalovacím krémem, sluneční paprsky paseku nezpůsobí. Reklama by měla upozornit děti, že (nejen) brazilské slunce umí být pěkně žhavé a ochrana kůže opalovacím krémem je žádoucí. Přes skvělý nápad a roztomilý design panenek se stejně nemůžeme ubránit dojmu, že nejlépe se člověk užívání opalovacího krému naučí během bezesné noci následující neopatrné vyvalování se na koupališti. Bližší info přinesl Adweek, na reklamní video se můžete podívat níže:

Rumun roztančil švédská písmena

Někdo nalézá tvůrčí inspiraci v přírodě, někdo v díle Sigmunda Freuda nebo dějinách Punských válek. Existují ovšem i lidé, ve kterých vykřesá jiskru kreativní činnosti pouhý pohled na úhledný font. V případě rumunského choreografa Alexe Mirutziua se jednalo o písmo Sweden Sans, které je, jak název napovídá, oficiálním „národním“ fontem Švédského království. Ve spolupráci  se švédským tanečníkem Pärem Andersenem připravil choreografii speciální taneční performace inspirované právě tvary jednotlivých liter fontu. Taneční číslo nazvané „but as a document“ je možné zhlédnout v Muzeu moderního umění v Bukurešti, na dostatečně výmluvnou ukázku se však můžete podívat na Vimeu. Fantazii se meze doopravdy nekladou.

Že by malé tiskací "n" ?

Že by malé tiskací „n“ ?

 Jak 3D tisk zachránil Buddhu

Známo jest, že sošky Siddhárty Gautamy aka Buddhy nesmí chybět v žádném chrámu, kteří navštěvují vyznavači buddhistického náboženství. Zejména v asijských chrámech se nalézají sošky, které jsou kolikrát celá staletí staré a mají vysokou hodnotu – a jako všechny vzácné a drahé věci jsou právě ony často předmětem zájmu zlodějů umění. Jen v Japonsku mezi lety 2007 a 2009 skočilo přes sto sošek v propadlištích černého trhu.
Studenti  jedné japonské průmyslovky z města Wakayama se rozhodli zabránit odcizení vzácné sochy Aizen Myoo a pomocníkem jim v tom byl 3D tisk, Za pomocí objektového scanneru a 3D tiskárny vytvořili přesnou plastikovou repliku původní sochy, kterou následně nechali s podobnou péčí kolorovat a nahradili jí originál sochy, který tak mohl být uschován na bezpečnějším místě. Sochu si nově mohou zcela dle libosti osahat i nevidomí, jejichž hmatu nebyl originál vystavený ve vitríně určen. Studenti se nyní snaží inspirovat komunity okolo chrámů po celém Japonsku, aby také zvolily podobné řešení – a první vlaštovky už se objevují. Podrobnosti o celém bohulibém nápadu si lze přečíst třeba na serveru 3dprint.com.

Japonské tzloděje umění čeká buď dobývání se do strážených depozitářů, nebo rekvalifikace na zloděje druhotných surovin.

Japonské zloděje umění čeká buď dobývání se do strážených depozitářů, nebo rekvalifikace na zloděje druhotných surovin.

 

Doporučte nás...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Digg this