Úlovky ze sítě #13: San Francisco a zívající reklama

nahled_3d_tabloTýden se s týdnem sešel a proud zajímavostí ze světa tisku, grafiky, designu a reklamy stále nevysychá. Tentokrát jsme ze sítí vytáhli informace o novém fontu pro operační systémy Applu, zívající reklamě ve stanici brazilského metra či netradičním maturitním tablu studentů šumperské průmyslovky.

Apple vidí budoucnost v San Franciscu

Při navrhování Apple Watch řešili designéři Applu jeden zádrhel – jak učinit písmo používané v uživatelském rozhraní „chytrých hodinek“ čitelným i v malých rozměrech, aniž by ztratilo typické atributy písem používaných v ostatních produktech firmy? Výsledkem je font San Francisco – čitelný i v malých velikostech a přitom stále připomínající Helveticu Neue, předchozí vlajkový font produktů Apple. Podle informací, jež přinesl server 9to5mac.com, nahradí San Francisco Helveticu Neue také v operačních systémech iOS9 a OS X 10.11. Na webu TypeDetail designéra Wentinga Zhanga si můžete prohlédnout detailní analýzu znaků, které dělají písmo speciálním – například jeho minuskuly jsou větší, než je zvykem (75% výšky velkých písmen). A na blogu Creative Market si můžete vyzkoušet, zda dokážete oba fonty rozlišit v praxi.

San Francisco pro vás do detailů popsal  designér Wenting Zhang, autor projektu TypeDetail.com.

San Francisco pro vás do detailů popsal designér Wenting Zhang, autor projektu TypeDetail.com.

Zívání je nakažlivé – aneb když reklama potká trolling

Jako by ranní cesty metrem do práce nebyly už tak dost ospalé! Brazilská agentura Lew‘ Lara/TBWA se rozhodla to cestujícím ještě více „osolit“. Nástupiště rušné stanice metra Fradique Coutinho v Sao Paulu osadila digitálním panelem se senzorem detekujícím pohyb. Hlava člověka promítaná na panelu začne zívat v momentě, kdy je okolo ní rušno – a jak známo, vyvolá tak zcela spolehlivě řetězovou reakci i u lidí, kteří předtím scházel schody do metra čilí jako rybičky.
Bohapustý trolling pracujících? Ne tak docela – spíše chytrý žert výrobce kávy Café Pelé. Jakmile se před reklamním panelem nasbírá dostatečný počet zívajících, hlavy nahradí slogan hlásající čas na kávu a zničehonic se objevivší usměvavé hostesky zdarma podarují cestující kelímkem (předpokládejme) výtečné kávy. To už je pak cesta do práce mnohem svěžejší. Video, na které nás upozornil server Adweek, můžete zhlédnout níže:

Figurky nemusí mít jen superhrdinové, ale i maturanti

A nyní něco z domácích vod. Netradičním maturitním tablem zaujali studenti VOŠ a SPŠ Technického lycea v Šumperku. Na table se totiž neprezentují pouze fotografiemi, jak bývá zvykem, ale rovnou v celé své trojrozměrné kráse – tedy jako figurky vytištěné na 3D tiskárně. Realizace se zhostila taktéž šumperská  firma 3DJohny, která studenty nascanovala v pózách a s doplňky, jaké si vybrali a zvěčnila je jakožto 3D modely. Jak informoval portál 3d-tisk.cz, tisk jedné figurky zabral 6-9 hodin, přičemž i s učiteli se dohromady tisknulo 30 postaviček. Připočteme-li k tomu ještě zhruba 100 hodin, jež spolknulo samotné vytváření modelů, je nasnadě, že realizace tabla chtěla zatraceně pečlivý rozvrh. Výsledek je ovšem originální a rozhodně se zaryje do paměti.

6_tablo_detail-590x363

Až tablo zmizí z výkladní skříně, mohly by postavičky sloužit třeba jako personalizované figurky pro společneské hry, což?

 

Doporučte nás...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Digg this