Úlovky ze sítě #11: Braille-Cola a české kalendáře roku

kalendar_nahledTakřka denně bombardují internet novinky ze světa tisku, grafiky, reklamy či designu. Které z kreativních explozí zazářily během uplynulého týdne nejzářivějšími barvami? To se vám pokusí doporučit pravidelné Úlovky ze sítě. Tentokrát se podíváme, jak zachytili lidé v roce 1900 své představy o životě ve 21. století, či se dozvíme, které české kalendáře uspěly v soutěži Kalendář roku 2015.

Coca-Cola Light Zero Braille

Kdo by si nechtěl koupit láhev či plechovku Coca-Coly, na niž vidí své jméno? Personalizované nápoje Coca-Coly nejsou žádnou novinkou a již dávno zdomácněly i v regálech českých obchodů. Mexická reklamní agentura Anónimo však rozpracovala koncept ještě dále a položila si správnou otázku: „Kdo si plechovku Coca-Coly, na níž vidí své jméno, koupit nemůže?“ Odpověď zní – zrakově postižení.
Do center pro integraci zrakově postižených do pracovního procesu a nakonec i řetězce kin umístila agentura speciální automaty, které vydávaly plechovky Coca-Coly obohacené o jména v Braillově písmu. Umožňovaly dokonce nátisk konkrétního jména na konkrétní plechovku, kterou pak bylo možno spřátelenou nevidomou osobu obdarovat.Více se dočtete kupříkladu na Psfk.com, videospot popisující kampaň a zachycující reakce obdarovaných se můžete podívat níže:

404 nepotěší, pobavit však může

„Stránka nebyla nalezena.“ Strohé oznámení, které bezesporu dokáže pocuchat nervy. I rozbitý link ovšem může přivést návštěvníka na stránku, která mu sice neposkytne takové informace, jaká by potřeboval, ale zase v něm může alespoň vyvolat úsměv. Server Savedelete.com dal dohromady rovnou padesátku „404“ chybových stránek, které zaujmou buď vizuálním zpracováním, originalitou či humorem. Určitě by se ale daly najít i další podobně vydařené – potvrdit mohou kupříkladu uživatelé Redditu či Twitteru. Na výběr se podívejte zde.

Britský deník Metro vám kupříkladu namísto nenalezeného obsahu nabídne alespoň ledního medvěda na skateboardu. A to je docela fér.

Britský deník Metro vám kupříkladu namísto nenalezeného obsahu nabídne alespoň ledního medvěda na skateboardu. A to je docela fér

21. století očima Franze Josefa

Pokud se naše představy o životě za sto let budou lišit od reality obdobným způsobem, jako představy autorů z konce 19. století o dnešní době, budou se naše pravnoučata smát k prasknutí. Nebo ne? Server Creativelife.cz  zveřejnil unikátní sérii pohlednic Hildebrandových čokoládoven z roku 1900, zobrazující představy tehdejších kreslířů o technologických výdobytcích a podobě života v roce 2000. Zatímco některé z nich působí vyloženě úsměvně či alespoň jako verneovsky stylizovaná oslava oceli a páry, u jiných stačí odmyslet si tehdejší kreslířskou stylizaci a dostaneme klasický projektor či eskalátor. Na celou galerii se můžete podívat zde.

Osobní létající stroje evokují spíše vynálezy Leonarda da Vinciho, než letadla či paraglidy, koncept činnosti či výrobku, o nějž bude zájem a bude dostupný, však špatně není.

Osobní létající stroje evokují spíše vynálezy Leonarda da Vinciho, než letadla či paraglidy, koncept činnosti či výrobku, o nějž bude zájem a bude dostupný, však špatně není.

Odborníci „rozdávali metály“ nejlepším kalendářům

Závěrem něco z domácího rybníčku – v rámci veletrhu Reklama Polygraf, proběhnuvšího na výstavišti v Praze – Letňanech mezi 12.-14. květnem, byla vyhlášena také 15. ročník soutěže Kalendář roku. Soutěžilo se v mnoha různých kategoriích – od designu přes technické zpracování až po manifestaci specifického účelu, jako je podpora cestovního ruchu či vyjádření sociální role. Z kalendářů, které získaly ocenění ve více kategoriích, můžeme jmenovat kupříkladu kalendář „Nesmrtelnost ukrytá v kameni“ vydávaný Českým egyptologickým ústavem při Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, charitativní kalendář „Bellisime“ zachycující (a výtěžkem z prodeje podporující) ženy s rakovinou prsu nebo „!CELAND 2015″ prezentující nádherné fotky drsné krajiny. Kompletní výsledky soutěže si můžete přečíst zde, K dispozici je také galerie přihlášených kalendářů.

Kalendář propagující čerstvé objevy a úspěchy českých egyptologů zvítězil v kategoriích Fotografie, Kvalita tisku a celkového zhotovení a návdavkem získal ještě zvláštní cenu časopisu Typografia, jednoho z vyhlašovatelů soutěže.

Kalendář propagující čerstvé objevy a úspěchy českých egyptologů zvítězil v kategoriích Fotografie, Kvalita tisku a celkového zhotovení a návdavkem získal ještě zvláštní cenu časopisu Typografia, jednoho z vyhlašovatelů soutěže.

 

Doporučte nás...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Digg this