Inspirujte se: Vizitky českých grafiků

Požádali jsme české grafiky, aby nám poslali své vlastní vizitky, které si navrhli sami pro sebe. Cílem tak bylo získání představy o tom, jak je obuta česká grafická kobyla. Oslovené designery jsme požádali o náhled případně vizualizaci jejich vizitek. Ty pak mohli doplnit komentářem a svoji fotkou nebo logem. Jak to dopadlo? Výsledek posuďte sami

Petr Stepanek

Petr Štěpánek – Heartcore.cz

Jde o velice jednoduchý design s použitím parciálního laku pro logo. Tmavá strana s logem je tvořena pozadím v plain-black a symbolem následně v rich-black s použitím zmíněného uv laku.

Vizitky Petr Štěpánek

 

 

vita-valka-smallVítězslav Válka – Vitavalka.cz

Cílem černého stylu bylo stručně předat kontaktní informace. Vizitka je pro mě primárně odkazem na web. Zadní strana plní dvě funkce, symbolizuje dohodu a představuje nové téma které mě v posledních letech ohromě baví — ilustrace a ilustrované webové stránky.

VitaValka2 VitaValka

 

 

VhrstiVhrsti.cz

Jako ilustrátor jsem si na vizitky nakreslil deset různých motivů. Když dojde na výměnu vizitek, odehraje se vše zpravidla ve velmi milé atmosféře: Lidé jsou tím, že si můžou vybrat, vždycky mile překvapení. A navíc se o nich často něco zajímavého dozvím, protože – aniž bych je k tomu vyzýval – většinou svoji volbu nějak zdůvodní („Já rád lyžuji, tak si vezmu lyžaře.“ „Dcera hraje na kytaru, tak toho kytaristu.“ apod.).

Vizitky_fotoVizi_Vhrsti_2013-1

 

 

Martin Seidl – martinseidl.com

Grafikova vizitka: oboustranná, barevná, digitální tisk, recyklovaný papír, gramáž 300, 9x5cm

Při tvorbě vizitek jsem se za pár let praxe naučil, že v jednoduchosti bývá síla. Proto se snažím vizitky dělat co nejjednodušší, zřetelné a srozumitelné, spíše kladu větší důraz na výběr papíru a kvalitu tisku, protože kvalitní a zajímavý papír působí velmi zajímavě.

VIZITKA_SEIDL_SCREEN VIZITKA_PREDNIVIZITKA_ZADNI

 

 

profil_2Barbora Franková

Na začátku je většinou jen bílá plocha. Vytvořit z ničeho něco je základní moment, který se mi děje, musím ho přijmout a vlastně mně i zajímá.

Grafika1

 

 

Peter Hajduček – UNIKUM Solutions s.r.o.

Máme len formálne vizitky bez veľkej invencie. Nie je to pre nás významný nástroj.

Hajducek Hajducek3 Hajducek4

 

 

logoLucie Sobková – Luciesobkova.cz

Vizitky jsou navrženy tak, aby zapadaly do koncepce a filozofie vizuálního stylu a splňovaly svůj účel. Jsou jednoduché a čistě typografické. Dominantu tvoří logo jako podpis, které vnáší do vizitky také jistý grafický prvek. Následují kontakty a vpravo je uveden výčet oblastí, kterými se zabývám, aby měl příjemce přesnější představu o tom, co vše mu mohu nabídnout. Lidé se totiž často ptají, co bych tedy všechno pro ně mohla vytvořit a tímto se jim mohu lépe představit. Momentálně využívám 3 typy vizitek dle příležitostí. Klasické jednostranné vizitky a skládané, které slouží už i zároveň jako leták. Uvnitř jsou blíže popsány nabízené služby a ukázky prací, které v tomto oboru hrají významnou úlohu. Skládané vizitky jsou buďto obecně zaměřeny na grafický design nebo specificky na svatební oznámení. Všechny jsou vytištěny na speciální 100% recyklovaný papír Cyclus Offset, který podporuje mou filozofii zodpovědnějšího přístupu k přírodním zdrojům.

123

 

ID-new-700wTomáš Vachuda – Vachudatomas.cz

Svou vizitku jsem postavil na mém logu. Logo kombinuje mé iniciály T a V a zároveň písmeno M, jelikož se v grafickém světě pohybuji jako lVlorf3us (tedy Morfeus). Do vizitky jsem chtěl vyjádřit hravost a kreativitu v podobě ‚rozházených‘ symbolů, ale zároveň preciznost a přesnost skrze jejich pečlivé a vyvážené rozmístění. U strany s velkým piktogramem jsem zvolil pro pozadí tmavou texturu posetou menšími piktogramy. Naschvál jsem ponechal co nejmenší kontrast barev, aby byla textura na mírně lesklé vizitce skoro neviditelná. Když však vizitku držíte v ruce a koukáte na ni z více úhlů, textura je již viditelná. Je to tedy jakési ‚překvapení‘, zkrátka milý bonus, který má vyjadřovat můj cit pro detail a perfekcionismus.

vizitka
Vizitka-náhled

 

 

logo_jordanidis2013Ing. Jakub Jordanis – Jordanis.cz

Cílem bylo vytvořit kreativní, ale snadno zapamatovatelné vizitky s přidanou hodnotou. Proto je vizitka navržena velmi jednoduše, oboustranný potisk, kde je na první straně zvolena dominantní firemní fialová barva s logem. Druhá strana je věnována kontaktním údajům a symbolu „J“. Celkově je zvolen příjemný font a jako zvláštnost byl přidán parciální lak pouze na kulatý symbol, který vyjadřuje „luxusní“ stránku celkového provedení.

vizitka_jordanidis vizitka_jordanidis_vizual

 

 

xamagda
Magda a Alexandr Snopkovi – republication.cz

Prachobyčejná 2barva na prachobyčejné matné křídě. Za poslední 2 roky jsme fyzickou vizitku potřebovali tak 5× :)

rePublication2

 

 

Tonda Pátek – Tondapatek.cz

TondaPatek_viztka-rub-lic Tpatek_Viz-opr Tpatek_Viz-opr2

 

 

KalacekJiří Kaláček – Kalacek.cz

Posílám vizitku, kterou aktuálně používám. Mám ji zhotovenou ve variantě samolepky,
která se setkává s příznivým ohlasem, protože si ji lidé, kteří ji dostanou mohou nalepit tam, kde je pro ně informace dosažitelná a nalezitelná. Druhá varianta je klasického formátu 90×50 mm na papíře, pokud ji chce zákazník třeba přímo do vizitkáře.

Kalacek_samolKalacek

 

 

fotoFilip Košnar – Kosnardesign.cz

Vizitka vycházela z představy o maximálně jednoduché grafice doplněné o prvky, které vizitku lehce odliší. Jedná se o zaoblené rohy a hlavně použití parciálního laku na přední straně vizitky v místě loga, které se tak oproti zbytku vizitky více leskne.

vizualizace vizitky

 

 

 

JanKuldaFotoIng. Jan Kulda – Kulin.cz

Kulin
Kulin2



Marcela Šedivá
Marcela Šedivá – Mbgraphic.cz

Vizitka 9 x 5 cm, 350g, graficky papir Rives tradition bílý.

 


Marcela ŠediváMarcela Šedivá

 

 

IMG_0168Iveta Autratová – Ivetaautratova.com

Mám dvě barevné varianty vizitek, ovšem už s nimi nejsem příliš spokojená, mám je od doby, kdy jsem začínala a ráda bych si udělala nové, provokativnější :-D, které by se týkaly i mých ilustrací…

vizitka autratova 86x54[1]vizitka autratova 86x54 v2[1]

 

 

profile-photo-resizeSandra Tejnecká – Studioqe.cz

Vizitka je k tomu, aby nebyla zapomenuta. Každý semtam dostane nějakou vizitku. Mým cílem bylo, aby ta má vynikla mezi ostatními a zároveň byla designově minimalistická. Řešením bylo použití nejen v Čechách zcela netradičního papíru o gramáži 600g/m2. Za výrobou takových vizitek jsem však musela až do Londýna, kde se na to specializuje společnost MOO Print Limited http://eu.moo.com/. Vyšší finanční náročnost oproti klasickým vizitkám mi vynahrazuje její skvělá zapamatovatelnost. Z reakcí lidí, kteří mou vizitku dostali, vím, že opravdu mezi těmi ostatními vyniká a oni si přesně pamatují, kdo jim ji dal. A to bylo cílem.

sandra-tejnecka-vizitka-01 sandra-tejnecka-vizitka-02 sandra-tejnecka-vizitka-03

 

 

krisM-2014Kristýna Mothejzíková – Beepart.cz

Intenzivně se věnuji sazbě textů a přípravě firemních materiálů – od jedinečných logotypů až po výroční zprávy. Zároveň pravidelně navrhuji veselé novoročenky a tvořím ilustrace na přání. Mou snahou tedy bylo vystihnout na vizitce oba tyto zdánlivě nesourodé tvůrčí proudy.

beepArt

 

 

Pavel Pechman – Paya.cz

Pechman

 

Závěrem

Bylo zajímavé sledovat reakce designérů. Reakce byly v zásadě trojí – buď poslali vizitku, nebo napsali, že vizitky nepoužívají a s klienty se nepotkávají. Poslední možností pak bylo nechat náš mail bez reakce. Zajímavé je, že všechny tři skupiny byly zastoupeny v zásadě rovnoměrně. Výsledek samozřejmě mohl být ovlivněn tím, že nyní máme dovolenkovou sezónu.

Oslovené grafiky jsme pak hledali na portálu Navolnenoze.cz a na webu Chcigrafika.cz. A pokud si rádi hrajete s kreativním navrhováním vizitek, ale už nechcete aby vám posílali stále dokola jména nových klientů, abyste vyplnili šablonu, zkuste jim doporučit náš Vizitkový modul. Zbude vám tak více času na skutečnou kreativu.

Myslíte si, že by zde měla být i vaše vizitka? Pošlete nám ji na marek.pavlista@reptisk.cz

Doporučte nás...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn53Digg this