Inspirujte se podruhé: vizitky v SEO a marketingu

nahledovy_obrazekPřed pár měsíci jsme o vizitky požádali české grafiky – a dočkali jsme se velmi zajímavého výsledku. Nyní jsme se s žádostí o vizitku obrátili na tuzemské experty v oblasti SEO a online marketingu. Opět nás provázela zvědavost – nakolik jsou pro ně dnes důležité klasické papírové vizitky? A co brali na zřetel při jejich návrhu? Galerii i s komentáři si můžete prohlédnout níže.

Lukáš Pítra – lukaspitra.cz

„Papírové vizitky jsem měl dlouho za zbytečnost a první dva roky na volné noze jsem jich moc nerozdal. Vnímal jsem je jako cárek papíru k předání kontaktů po schůzce. Zajímavé mi přišly až ve chvíli, kdy jsem začal řešit lepší, jednotné a silné vyznění mého osobního brandu. Aktuálně mi vizitky ladí s webem a všemi ostatními materiály napříč online i offline kanály a vnímám je jako parádní doplněk k upevnění a potvrzení toho, co o sobě chci sdělit a jaký dojem chci budit na všech frontách :-)“

Lukas PitraLukas Pitra

 

H1.czTomáš Vyskočil – H1.cz

„Vizitky jsou nezbytnou součástí kapsy každého z nás z H1.cz. Je nesmírně důležité prezentovat svou práci a služby, které poskytujeme. SEO, sociální sítě, poradenství a mnohem víc se snažíme dělat hravou a kreativní formou, což se odráží i na designu našich vizitek. Skvělým doplňkem je také úsměv, který bourá bariéry a předsudky a pomáhá k snadnějšímu navazování kontaktů.“

Tomas VyskocilTomas Vyskocil

 

Robert NemecRobert Němec – RobertNemec.com

„Chtěl jsem, aby se vizitka výrazně odlišovala, a to včetně textu. Vizitka je často jediný propagační materiál, který potenciální klient dostane. Proto se i jí musíte odlišit a dostat na ni, proč by se o vás měl zajímat.
Papír je plastický a každá polovina je cítit jinak. My jsme na ni dali náš claim a na zadní stranu loga našich klientů. Tím budujeme důvěru, když říkáme: ‚podívejte se, jaké velké firmy si nás již najaly‘. Máme českou, evropskou a americkou verzi vizitky.“

Robert Nemec robert_nemec_2

 

 

 

Jiri JezekJiří Ježek – jezek-web.com

„Vizitka je založena na logu, které vychází (což se samo nabízelo) z mého jména. Moc jsem si s tím nehrál, spíš to byl takový momentální nápad, ale už ji používám přes sedm let.“

 

Jiri Jezek

 

Jan Rezac Jan Řezáč – janrezac.com

„Vizitka je lepená ze tří vrstev a v logu je skutečné falešné zlato. Je silná asi jako platební karta.“

 

jan_rezacJan Rezac

 

Magdalena Čevelová – cevelova.cz

„I když žijeme v digitální době, papírové vizitky rozdávám celkem často. A jako marketingová čarodějnice na ní nemohu mít nic jiného než … čarodějnici.“

magdalena_cevelova

 

Petr HudecekPetr Hudeček – MyBillboards.cz

„Mít vizitku považuji v dnešní době spíše za povinnost, než nutnost, to je také důvod, proč dnes vizitky společnosti MyBillboards s.r.o. vypadají tak, jak vypadají. Při návrzích nám grafici doručovali klasickou českou tradici, šeď, konvenčnost, což jsou přesně ty přívlastky, které se k naší firmě absolutně nehodí. Šli jsme tedy jinou cestou a vytvořili si návrh sami, což následně grafici převedli ve vizitku, kterou můžete vidět zde. Chtěli jsme něco, co bude ihned evokovat naši společnost, něco, co klient neobdrží jen ze slušnosti a minimálně se nad zpracováním pozastaví. Samotná vizitka navazuje na koncept portálu MyBillboards a k správnému požitku z kvality dopomáhá oboustranný parciální lak.“

Petr HudecekPetr Hudecek

 

Petr Pluháček – Dobryweb.cz

„V Dobrém webu používáme jednoduché vizitky, které vycházejí z korporátní identity firmy. Důležitá je především jejich praktičnost – rychlé a stručné předání kontaktních informací. Více od nich nepožadujeme. Naším oborem je totiž digitální marketing a i naši klienti jsou lidé, kteří žijí spíše ve světě nul a jedniček. Údaje z papírových vizitek tak záhy přemisťují do svých chytrých telefonů nebo je proměňují ve spojení na sociálních sítích.“

Petr Pluhacek

 

Radim Hasalík – parminut.cz

„Specialitou mých vizitek je napojení na měření Google Analytics. Proto mám přehled o tom, zda-li vizitky směřují ke konkrétním cílům mého webu. Pro letošní rok plánuji měření ještě více zdokonalit a chystám vlastní chytrou vizitku.“

Radim HasalikRadim Hasalik

 

 

Eva Kneblová – marketacka.com

„Chtěla jsem původně tvarově atypickou vizitku (minimálně čtvercovou), zároveň ale s prvky excelového souboru, který představuje mou analytickou část práce. Tyhle požadavky nebylo lehké propojit, tak nestandardního tvaru dociluji alespoň „domácí manufakturou“, kdy ručně vizitkám odstřihuji pravý dolní rožek.“

Eva Kneblova

 

Miriam CesakovaMiriam Česáková – studiografix.cz

„Vizitku beru jako cestu k lidem a potencionálním zákazníkům. Měla jsem již mnoho vizitek před tím, mnoho návrhů, tento je nejaktuálnější. Také naše logo prošlo svým vývojem a nyní je v takovéto podobě. Naštěstí už není doba, kdy vizitky byly jen o strohých informacích na bílém kusu papíru. Nyní to je někdy až umělecké dílo a vděčíme za to našim nápadům a v neposlední řadě super tiskárnám a kvalitním materiálům.“

Miriam Cesakova

 

Jan Linhart – SEOlinhart.cz

„Z jedné strany je logo, druhá se liší podle člověka z týmu. Zajímavější ale je, jak jsou vizitky vytvořeny – viz. třetí obrázek. Jedná se o speciální papír, do kterého je písmo vyraženo.“

Jan LinhartJan LinhartJan Linhart

 

Daniel Beránek – danielberanek.cz

„Minimalistická a hypnagogická – jako know-how samo. Můžete ji ztratit i zahodit – vypálí se Vám pod oční víčka. A neklid nevědomí zažene až její znovurozpoznání v designu www.danielberanek.cz.“

Daniel Beranek

 

Tomáš Kouba – NetMagnet.cz

„Stěžejní odlišností vizitky naší internetové agentury je fotografie a velká gramáž. Když totiž dostanu od někoho vizitku, často zapomínám, jak člověk uvedený na vizitce vypadal. Uričtě to také znáte. Jste na konferenci nebo jiné akci, potkáváte nové lidi, ale potom se nemůžete nikomu ozvat, protože nevíte, kdo se jak jmenoval. Vizitka s obličejem to jasně určí. Absence fotografií na digitálně vytištěné vizitce je podle mě přežitek. Když firmy dávají své obličeje na web, tak proč by je nemohli dát na vizitce někomu, koho už potkali? No a velkou gramáž jsem objednal proto, že tuhle vizitku jen tak nezmuchláte v kapse, s tou si hrajete. A každý si myslí, že dostal pár vizitek slepených dohromady, tak je zkouší rozlepovat – dobrá hříčka :)“

Tomas Kouba

 

Daniel KrizakDaniel Křižák – jakudelatweb.cz

„Mým hlavním projektem je jakudelatweb.cz, kde učím podnikatele jak nemít web jen jako vizitku, ale aby jejich web byl ten nejlepší obchodník. Prostě pomáhám podnikatelům udělal jejich byznys úspěšnější, díky online komunikaci a internetu.“

 

Daniel KrizakDaniel Krizak

 

Adam Zbiejczuk – babelguide.com

„Moje vizitky jsou spojené s projektem BabelGuide.com (i když v současné době jsem zapojený i v dalších projektech). Jejich podobu navrhl Adam Hrubý.“

Komentář Adama Hrubého: „Finální podoba je trochu jiná než na náhledu. Jednotlivé spoje, vycházející z logotypu nejsou nakonec bílou barvou, ale parciálním lakem. Takže jsou hlavně na omak. ;)“

Adam ZbijeczukAdam Zbijeczuk

 

Eva IllesovaEva Illesová – illesova.cz

„Používání těchto vizitek je zábava. Lidé si mohou vybrat, jakou barvu chtějí, případně pokud jim nějakou „přiřadím“, často řeší, proč někdo dostal zrovna zelenou a někdo jiný červenou. Tvar bublinky vyjadřuje to, co dělám. Marketing na sociálních sítích, který je o dialogu, spolupráci a komunitách. Autor designu: Jiří Tvrdek „

Eva IllesovaEva Illesova

 

Tomas PreucilTomáš Přeučil – NetDesign.cz

„Při tvorbě našich vizitek jsme narazili na vcelku velký problém. Požadovali jsme spíše minimalistický design, ale ten byl v přímém rozporu s rozsahem informací, které jsme na vizitce chtěli umístit. Styl jméno-www-telefon sice poskytuje více místa pro grafické prvky, ale nutit zákazníky vše hledat na webu nám bylo opravdu ‚proti srsti‘. Díky poměrně velkému množství informací jsme tedy zvolili zcela jiné řešení jak zaujmout. Opravdu jednoduchý design jsme doplnili kvalitním vroubkovaným papírem. Oslovili jsme tak i hmat našich zákazníků. Od té doby nás reakce zákazníků ‚NetDesign, ti s vroubkovanými vizitkami‘ pokaždé potěší.“

Tomas PreucilTomas Preucil

 

Petra MikulPetra Mikulaskovaášková – petramikulaskova.cz

„PotřePetra Mikulaskovabovala jsem jednoduchou, čistou a přehlednou vizitku. Dominancí měl být můj obličej, který používám téměř všude. Zákazníci i partneři na něj více reagují. Zejména si pak pamatují, s kým měli tu čest se potkat a prohodit pár slov.“

Petra Mikulaskova

 

Martin TomcikMartin Tomčík – tomcik.cz

„Mé první a nejoblíbenější vizitky. Pozornost upoutává logo „beze slov“, které doplňuje slogan a headliny na zadní straně. Provází mě už pěkných pár let a klienty vždy upřímně zaujmou.“

 

Martin TomcikMartin Tomcik

 

Šárka Petruželová, Jan Štrbán – Creative Office

„V podstatě nám šlo o to, vyjádřit logem Creative office, že vše, s čím pracujeme, je neustále v procesu změny = paralela k naší kreativní práci, ať již s texty nebo s grafikou, která se neustále rozvíjí, posouvá, mění a je jakýmsi ekvivalentem k onomu pověstnému a nikdy nekončícímu hledání dokonalosti v detailu. Proto je logo záměrně ‚výřezem‘ z photoshopu, kde jsou označeny části textu, které ‚čekají‘ na možné další změny a úpravy (viz i ona podtržená linka pod textem).“

Creative OfficeSarka PetruzelovaJan Strban

 

Ales RubasAleš Rubáš – Circusdesign.cz

„Naší corporate identity jsme vytvářeli společně s Jakubem Horským ze studia UPUPÆPOP. Protože v cirkusu musí být vše hravé a srozumitelné. Je naše vizitka jeduchá a pomocí razítek ji ručně vyrobíme klientovi přímo očima. Každá je tak unikátní a může být vyrobena na různé podklady :-)“

 

 

Ales Rubasales_rubas_2

 

Mojmr HonyisMojmír Honyis – Net-support.cz

„Účel vizitky je pro mě jednoduše sdělit důležité informace bez zbytečností. U nové, oboustranné vizitky je na zadní straně QR kód s vCard, který představuje spíše designový prvek a symbol technologie. V tuto chvíli máme asi tři týdny nové logo a vizitky, na novém webu aktuálně pracujeme také. Jste oficiálně první, komu nové vizitky představujeme. Pro srovnání se
můžete mrknout na staré vs. nové vizitky.“

Mojmir HonyisMojmir HonyisMojmir HonyisMojmir HonyisMojmir Honyis

 

Radek Hojgr – radekhojgr.cz

„Vizitku posílám ve dvojím vyhotovení (s a bez Ing na začátku). Typicky ‚s Ing‘ používám ve státní správě, nebo pokud mi dá vizitku s titulem prostistrana. Jinak běžněji používám variantu bez titulu. Na vizitce jsem chtěl mít QR kód, protože v dnešní době chytrých telefonů jde o snadný přenos informací z papírové vizitky do digitální podoby. Stačí naskenovat a můj kontakt je uložen v telefonu příjemce. Jinak samozřejmostí je pro mě dodržení vizuálního stylu s webem (pro jednotnost brandu).“

Radek HojgrRadek Hojgr

 

Dagmar Kneslová – dagmarkneslova.cz

„Zadání mé vizitky bylo jasnou nominací na „klienta z pekel“. Bylo to něco jako ‚mělo by to působit nadčasově, trochu kontemplativně a hlavně sympaticky, moje oblíbené kámeny jsou ametyst a opál a mohlo by se to v použitých barvách odrazit‘. Kolega a autor této vizitky Lukáš Průdek mě nejen nezabil a stále spolu mluvíme, ale došel přesně takového výsledku, jaký jsem si představovala.“

Dagmar KneslovaDagmar Kneslova

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pavel Ungr – pavelungr.cz

„Mám několik typů vizitek, podle toho jak je používám. Komentář k jednotlivým vizitkám:
1. řada – vizitky, které dávám klientům na schůzkách a na formálních pracovních akcích. Moje jméno a pracovní pozice jsou ale příliš malé a barevnost loga starší, než nyní používám. Příliš tmavé.
2. řada – vizitky, které dávám na neformálnějších, ale přesto pracovních akcích, kdy chci klienta více přimět, aby se ozval nebo přišel na schůzku.
3. řada – neformální vizitky na posezení v restauraci, Barcampy a afterparty
4. řada – vizitky, které používám na akcích, které nemusí souviset s online marketingem.
Jinými slovy, segmentuji cilovou skupinu a na každého se snažím zapůsobit jinak. Ale aktuálně nejsem stále s vizitkami spokojený.“

Pavel Ungr

 

Jiří Rostecký – rostecky.cz
„Při tvorbě našich firemních vizitek jsme se snažili jít osvědčenou cestou, na kterou jsou lidé zvyklí. Máme tedy standardní formát i materiál, na vizitce jsme uvedli jen nejnutnější informace a logo, které reprezentuje naši společnost, a vše sladili do firemních barev.“

Jiri RosteckyJiri Rostecky

 

Václav Kovalčík – Ananas.cz

„Při tvorbě vizitky jsme vycházeli z požadavku, aby vizitka co nejvíce odpovídala našim www stránkám.“

Vaclav Kovalcik

 

Jan Říha – Up-net.cz

Jan Riha

Martin Henych

Martin Henych – AW-dev.cz

„Zajímám se o online marketing a jsem spoluzakladatelem internetové agentury AW-dev.“

Martin Henych

 

Martin Šimko – martinsimko.cz

Martin Simko

Jan Chocholka – pcinplzen.cz

Jan Chocholka

Petr Kmošek – kmosek.com

Petr KmosekPetr Kmosek

 

Robin Rozhon – rozhon.com

„Vizitka by měla být přehledná, předat nejdůležitější kontaktní informace a zároveň reprezentativní. Sám je moc nerozdávám, ale občas se naskytne situace, kdy je užitečné mít vizitku u sebe.“

Robin Rozhon

 

Filip PodstavecFilip Podstavec – getFound.cz

„Vizitka je navržena ve stejném designu jako je naše připravovaná webová prezentace a to v neformálním “veselém” podání. Netváříme se jako klasická agentura, ale jako team mladých lidí, které on-line marketing prostě baví. Proto jsme zvolili tento neformální a veselý vzhled vizitky.“

Filip Podstavec

Daniel Duriš – PizzaSEO.com

„Vizitky boli robené pomocou termotlače s vypuklým písmom a na zadnej strane je QR kód, ktorý si môže kľudne potencionálny zákazník načítať do mobilu.“

Daniel DurisDaniel Duris

 

Štěpán Rambousek – Optimato.cz

Stepan RambousekStepan Rambousek

 

 

 

Jaroslav Vidím – eVisions.cz

„Vizitky vnímáme jako prostředek, který nás spojuje s novými zákazníky, partnery, jinými agenturami a zajímavými lidmi z oboru. Ačkoliv jsme digitální agenturou, považujeme papírovou formu sebeprezentace za velmi podstatnou součást navazování nových vztahů. V eVisions ctíme jednoduchost, přehlednost, srozumitelnost a čisté řešení. A takové jsou i naše vizitky.“

Jaroslav Vidím

 

Závěrem můžeme říci, že nás opět potěšily reakce oslovených specialistů, kteří byli ve většině případů velice vstřícní, co se zapojení do našeho přehledu týče. Byť si článek nedělá ani v nejmenším nárok na úplnost, doufáme, že se nám vyjma pestrosti povedlo udržet i jistou relevanci.

Někteří z oslovených se nám ozvali s tím, že papírové vizitky vůbec nepoužívají, nebo je poskytují zcela minimálně a jejich designu nevěnují velkou pozornost. Příklady viztek, které vidíte výše, ovšem svědčí o tom, že i odborníci pohybující se ve vodách SEO a online marketingu vizitky mnohdy potřebují. Vzrůstající popularita barcampů, veletrhů, školení či seminářů nabízí dostatek příležitostí, jak pomocí vizitky zaujmout či navázat kontakt.

Nad návrhem vizitky se vyplatí zapřemýšlet, ovšem realizace tisku samotného může být velice snadná a rychlá. Snadnou správu a flexibilní tisk vizitek umožní vizitkový modul.

Myslíte si, že zde chybí vaše vizika? Zašlete nám ji na janik@reptisk.cz

 

 

Doporučte nás...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn37Digg this