10 Situací, kdy vám pomůže letáková reklama

letaky-roznosLetáková reklama nabízí jednoduchý a funkční způsob, jak cíleně oslovit obyvatele konkrétní obce či regionu.Za jakých okolností může být letáková reklama efektivním způsobem propagace? Deset níže uvedených bodů samozřejmě není úplným a vyčerpávajícím seznamem. Jedná se pouze o určité indicie, jež vám mají pomoci k rozhodnutí, zdali pro vás má letáková reklama ve vaší situaci smysl. A věřte – situací, kdy smysl má, není málo.

Úvodem připomeňme několik obecných zásad. Při tvorbě letáku se vyplatí dbát na kvalitu návrhu i tisku samotného. Zatímco kvalitnějším a profesionálnějším letákem uděláte rozhodně lepší dojem, leták nevzhledný a nekvalitní může být až kontraproduktivní. Zákazníky od návštěvy podniku spíše odradí, než že by je přilákal. Sehnat profesionála, který umí leták graficky zpracovat, je dnes jednoduché a mnoho to nestojí. Podstatný je také fakt, že účinnost letákové reklamy roste s opakováním. Není vůbec složité vytvořit si zaběhnutý systém, který bude zákazníky pravidelně upozorňovat na novinky či slevové akce formou letáku až do poštovní schránky. Nyní již přejděme k situacím, kdy vám letáková reklama přijde vhod:

1. Otevírám nový podnik

Zde není o čem diskutovat. Ať už otevíráte nové kadeřnictví, prodejnu elektroniky či restauraci, letákem, který představí váš podnik a dá potenciální klientele vědět o vaší existenci, nelze nic zkazit. Nezapomeňte připojit fotografie vašeho novotou zářícího podniku a také orientační plánek – to aby si k vám lidé snáze našli cestu. Další motivací k návštěvě může být také slevový kupón – o nich ještě bude řeč.

2. Rozšiřuji/stěhuji podnik

Obdobná situace nastává i tehdy, kdy svou provozovnu stěhujete, rekonstruujete či výrazně rozšiřujete. Našli jste vhodnější prostory pro svůj kosmetický salón? Přidáváte do svého obchodu celou sekci s novým zbožím? Pyšní se vaše kavárna zbrusu novým interiérem? Nečekejte, až na novinky zákazníci přijdou sami – nabídněte jim je okamžitě.

3. Nabízím sezónní zboží

Po některých výrobcích je poptávka v průběhu roku víceméně konstantní, u jiných je prodej závislý na tom, jaké je venku počasí. Správně načasovaná letáková reklama vám dá náskok před konkurencí, ať už prodáváte oblečení a obuv, sportovní potřeby, či zahradní techniku. V zimě lyže, v létě jízdní kola. Zjara sekačky na trávu, na podzim sněhové frézy. Připomeňte lidem, že je potřebují.

4. Nabízím sezónní služby

Neméně vhodnou investicí je letáková reklama také v případech, kdy má sezónní charakter také nabídka vašich služeb. Vlastníte-li restauraci, můžete formou letáku upozornit například na letní grilování na zahrádce či speciálni sezónní menu (velikonoční, svatomartinské apod.). Kosmetičky mohou využit počasí, kdy dámy pomalu vklouzávají do sandálků, a upozornit na přednosti pedikůry, kadeřnice vyzdvihnout důležitost účesu a líčení na začátku plesové sezóny. Samostatnou kapitolou jsou pak řemeslníci. Dokud zákazníci neví, co všechno umíte, nemohou vašich služeb využít.

5. Pořádám výprodej

Málokdy se najde tak dobrá příležitost k oslovení klientely letákem, jako když vyprazdňujete sklady. Výprodeje a slevové akce fungují zejména v České republice jako magnet a dáte-li zákazníkům zavčasu vědět přímo do jejich poštovních schránek, efekt se násobí. V takovém případě je již víceméně jedno, jestli prodáváte se slevou oblečení, koberce, školní potřeby či třeba knihy – jen se po nich zapráší.

6. Lákám slevovým kupónem

Příslib slevy je pro zákazníka pádným argumentem k návštěvě vašeho podniku. Je-li součástí vašeho letáku také odstřižitelný slevový kupón, zákazník získá pocit, že mu věnujete speciální pozornost a nabízíte něco, na co u konkurence nemá nárok. Tím spíše, najde-li jej ve vlastní poštovní schránce. Našim klientům výborně fungují také přenositelné kupóny s časovým omezením. Například kadeřnictví může dát podobný kupón po každém ostříhání. Zákazník jej pak zpravidla, pokud byl spokojen, předá další osobě. Jedná se tak o velmi levný způsob, jak přesvědčit stávající klienty, aby váš podnik doporučovali svým kamarádům.

7. Organizuji kulturní akci

Ani zde není nad čím polemizovat. Vedle plakátů jsou právě letáky optimálním způsobem, jak dát potenciálním návštěvníkům vědět o vašem hudebním festivalu, reprezentačním plesu či návštěvě věhlasného divadelního souboru. Formát letáku (zejména toho oboustranného) pohodlně obsáhne i nadstandardní informace jako plánek areálu či přesný harmonogram programu. Kulturní akce taktéž bývají nezřídka sponzorovány – věnovat sponzorům prostor na svém letáku je dobrou formou reklamního partnerství.

8. Rozjíždím politickou kampaň

Má-li vaše strana či hnutí uspět v komunálních volbách, neobejdete se bez řádné a systematické propagace. Letáky nabizí příležitost, jak oslovit potenciální voliče nevtíravou, ale přeci jen soukromou formou. Vyjadřuje jasné poselství a umí zároveň představit jak myšlenku, tak kandidáta. Výhodou u roznosu letáků přímo do schránek je zacílení na konkrétní obec. Není třeba distribuovat letáky do celého okresu, když vás volí pouze občané z jednoho města či vesnice. Srozumitelný a vkusný leták – argument do každé schránky!

9. Sháním prostředky na dobročinné účely

Dobrý úmysl nestačí – mnoho dobročinných a benefičních akcí již ztroskotalo právě na tom, že se veřejnosti nepodařilo dostatečně tlumočít účelnost a smysl jejich příspěvku. Leták je médium, které nabízi dostatečný prostor k tomu, abyste svou kauzu řádně osvětlili a pokusili se angažovat obyvatelstvo. Navíc – v případě letákové reklamy jsou náklady na přímé oslovení jednotlivce skutečně minimální, což z ní dělá nejen efektivní, ale také úsporný nástroj.

10. Zavádím (nejen) technologické novinky

Lidská zvědavost a lidský ostych mají mezi sebou při od nepaměti. Investovali jste do nových výrobních technologií či za jejich pomoci rozjíždíte nové služby? Dejte lidem vědet, oč se jedná. Kupříkladu mnohé kosmetické, wellness či medicínské postupy mohou v lidech budit spíše nedůvěru, nejsou-li dostatečně osvětleny. Leták to může snadno napravit. Obdobná situace platí v případě, že přecházíte na rychlejší, efektivnější či ekologičtejší výrobní proces. Pohled do zákulisí formou informačního letáku se na vašem obratu nemusí podepsat hned, z hlediska budování značky a pověsti se ovšem jedná o nesmírně cenný krok.

Existuje samozřejmě velké množství situací ve kterých je letáková reklama vhodnou volbou. Pokud máte zájem oslovit veřejnost v jasně definované oblasti – neváhejte. celý proces je navíc naprosto jednoduchý. Celou kampaň – od tisku až po roznos si můžete objednat na pár kliků. Spočítejte si, kolik stojí tisk a roznos letáků ve vaší obci. Budete překvapeni, jak levné, efektivní a snadné to je.

Doporučte nás...Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn6Digg this