Archiv pro štítek: technologie

3D tisk ve vesmíru již není jen hudbou budoucnosti

MIS_PrintExampleTechnologie 3D tisku neexpanduje pouze do čím dál tím početnější řady oborů lidské činnosti, ale také mimo hranice naší planety. Užití 3D tisku ve vesmíru není žádným samoúčelným experimentem nebo rozmařilostí – naopak, vypadá to, že pro potřeby dlouhých vesmírných letů či stabilnějšího osídlování mimozemských těles i prostoru se jedná téměř o nutnost. Proč tomu tak je a jaké kroky k aplikaci 3D tisku v podmínkách nulové gravitace již byly učiněny?

Celý příspěvek

Jiří Ditrich: Lidské oko kvalitu papíru rozezná

„Číst mezi řádky“ je fráze, kterou si většinou interpretujeme jako „domýšlet si“ či „vyvozovat vlastní závěry“. Kdybychom měli tento slovní obrat brát doslova, většina lidí by mezi řádky viděla pouze prázdný papír. Ne však Jiří Ditrich, obchodní ředitel sektoru Print společnosti ANTALIS s.r.o., která patří mezi přední dodavatele papíru v České republice. O tom, co vše lze z papíru vyčíst a jaké technické parametry se u něj rozlišují, si s námi promluvil v následujícím rozhovoru.   Celý příspěvek

Experimentální srovnávací arch: Ofsetový vs. digitální tisk

srovnávací arch

Náhled výsledného srovnávacího archu

Spory o kvalitu barevného podání laserových tiskáren jsou stejně staré jako ony samy. Jak je to však s kvalitou nyní? A je již kvalita srovnatelná s výstupem z ofsetového tisku? Rozhodli jsme se to ověřit v praxi. Vzhledem k tomu, že si dáváme záležet jak na digitálním, tak ofsetovém tisku, chtěli jsme si ověřit schopnost vytisknout jednu konkrétní fotografii dvěma různými způsoby při zachování identické kvality a barevnosti. Na experimentu se, společně s našimi pracovníky, podílely také společnosti Canon, Grafie a Graffin.

Celý příspěvek

7+1 otázek pro: Martin Novotný, majitel Grafie CZ

Martin Novotný

Martin Novotný

Martin Novotný je jméno, které není třeba v české polygrafii příliš představovat. Majitel společnosti Grafie CZ, české nezávislé certifikační agentury, vydavatel Novin pro grafický průmysl a velký propagátor tisku. Nebo jak on říká – tištěné reprodukce textu a obrazu. V našem rozhovoru vyjadřuje jasné názory na technologické směřování polygrafie a také vysvětluje, proč je pro jeho noviny důležité, aby byly tištěné.

Celý příspěvek

Jak se rodí fotokalendář?

Začátek příběhu kalendářeZ předchozího textu již víte, že nad podobou svého fotokalendáře máte díky mnoha připraveným vzorům a přátelskému webovému editoru úplnou kontrolu až do momentu, kdy jej odešlete do tiskárny. Co se však děje po přijetí objednávky? Jak probíhá výroba personalizovaného fotokalendáře? Na podobné otázky poskytne odpovědi následující obrazová minireportáž. Celý příspěvek

4 pravidla pro úspěšnou tvorbu výsekových raznic + vzorové PDF

Výseková razniceTvorba dat pro výsekové raznice není nic složitého. Je však vhodné dodržovat základní technologické postupy. Předejdete tak situacím, které by vás mohly stát mnoho peněz. K pravidlům připojujeme i vzorové soubory ke stažení – jsou to soubory na vysekávané desky s chlopněmi.
Celý příspěvek

Formáty papíru a jeho dělení

Pro tisk na archových tiskových strojích se používají standardizované řady formátů papíru. Jejich použití zajišťuje optimální rozložení na tiskovém archu. Tím snížení odpadu z prořezu papíru na minimum a tudíž i optimální cenu. A proto letáky a jiné tiskoviny ve standardních velikostech stojí vždy méně než vlastní velikosti. Jak velké jsou papíry formátu A6-A0 pak vidíte v tabulce. Celý příspěvek

7+1 otázka pro: Petr Jetel, XEROX CZECH REPUBLIC s.r.o

Petr Jetel, Product Manager PSG Xerox

Petr Jetel

Petr Jetel je v české pobočce Xerox zodpovědný za oblast produkčních digitálních tiskových strojů. Petr dříve působil ve společnosti Canon a ještě před tím také ve společnosti Heidelberg. Zajímalo nás, jak Petr vnímá současný stav v polygrafii, jaké vidí trendy a co považuje za důležité.

V bonusové otázce pak prozradí nejen jakou tiskárnu on osobně používá, ale také, jakou si koupí příště.

Celý příspěvek

3 perličky z PSO certifikace

Na audit kvality PSO od nezávislé švýcarské agentury UGRA jsme se připravovali více než rok.. V našem případě pak audit prováděl přímo managing director Erwin Widmer. Že bude audit velmi náročný jsme věděli-ostatně příprava na certifikaci trvala déle než 14 měsíců. I tak nás ale některé momenty překvapily. Vybral jsem tři nejzajímavější momenty:

Celý příspěvek

Jak na firemní tiskoviny – nepodceňujte technologii

V oblasti tisku existuje celá řada technologií. Oblasti, které jsou jednotlivé technologie schopné pokrýt se často překrývají, ale obecně platí, že na konkrétní případ je většinou nějaká technologie nejvhodnější. Nejvhodnější však neznamená jediná možná. A v tom je právě háček. Většina moderních technologií totiž zvládne vyrobit téměř libovolné zadání. Čím se však mohou výrazně lišit, je cena. Celý příspěvek