Archiv pro štítek: papír

„I ta nejjednodušší skládánka je origami,“ říká Katka Pilařová

nahledTam, kde někteří vidí list vypadnutý z poznámkového bloku, neplatnou jízdenku či neplatný leták, jiní vidí květ, lišku či jeřába. Nebo další nepřeberné množství originálních tvarů a motivů. Japonské umění skládání papíru – origami – je zálibou nenáročnou na finance a přitom kreativní a ušlechtilou. Co vlastně pojem origami znamená, jak začít se skládáním papíru i jak se sdružují čeští origamisté, nám v rozhovoru objasnila předsedkyně České origami společnosti Kateřina Pilařová.

Celý příspěvek

Tradice posílání valentýnek sahá až do středověku

valentýnka náhledováBlížící se svátek sv. Valentýna je pro mnohé příležitostí ke strávení příjemných a netradičních chvil se svým partnerem či partnerkou. Nemálo lidí ovšem 14. únor nikterak nezajímá nebo je dokonce rozčiluje – pověst komerčního, importovaného svátku je zejména v našich končínách velice silná. V anglicky mluvících zemích je ovšem tradice svátku sv. Valentýna mnohem silnější a byť se od středověku jeho podoba významně proměnila, některé symboly a zvyky zůstávají. Jedním z nich je posílání zamilovaných dopisů či přání – tzv. valentýnek.
Celý příspěvek

Kolikrát lze přeložit papír?

Rekordy ve skládání papíruSnad každý z nás se někdy rozptyloval skládáním přebytečného kousku papíru. Vytržený list z poznámkového bloku, použitá jízdenka či snad obal od cukru ke kávě – i ti, kteří z něj zrovna neposkládali origami jeřába, jej určitě zkoušeli alespoň překládat a překládat, dokud již papír nešlo zohnout. „Kolikrát lze přeložit jeden list papíru na polovinu?“ může znít jako banální otázka, ovšem odpověď na ni léta zaměstnává jak kreativní lidi, tak dokonce seriózní vědce.
Celý příspěvek

Jiří Ditrich: Lidské oko kvalitu papíru rozezná

„Číst mezi řádky“ je fráze, kterou si většinou interpretujeme jako „domýšlet si“ či „vyvozovat vlastní závěry“. Kdybychom měli tento slovní obrat brát doslova, většina lidí by mezi řádky viděla pouze prázdný papír. Ne však Jiří Ditrich, obchodní ředitel sektoru Print společnosti ANTALIS s.r.o., která patří mezi přední dodavatele papíru v České republice. O tom, co vše lze z papíru vyčíst a jaké technické parametry se u něj rozlišují, si s námi promluvil v následujícím rozhovoru.   Celý příspěvek

Experimentální srovnávací arch: Ofsetový vs. digitální tisk

srovnávací arch

Náhled výsledného srovnávacího archu

Spory o kvalitu barevného podání laserových tiskáren jsou stejně staré jako ony samy. Jak je to však s kvalitou nyní? A je již kvalita srovnatelná s výstupem z ofsetového tisku? Rozhodli jsme se to ověřit v praxi. Vzhledem k tomu, že si dáváme záležet jak na digitálním, tak ofsetovém tisku, chtěli jsme si ověřit schopnost vytisknout jednu konkrétní fotografii dvěma různými způsoby při zachování identické kvality a barevnosti. Na experimentu se, společně s našimi pracovníky, podílely také společnosti Canon, Grafie a Graffin.

Celý příspěvek

Jak vypadá jeden z největších skladů papíru v ČR

Při vyslovení termínu “sklad papíru” se člověku mohou vybavit různé představy. Nebudu však nejspíš daleko od pravdy, když vyslovím domněnku, že ve většině případů se bude jednat o statický obraz úhledně seřazených balíků. Realita ovšem mnohem více připomíná čilý ruch včelího úlu – skladování a rozvoz papíru je z logistického hlediska velmi náročnou, ale taktéž pozoruhodnou operací. Ve společnosti Antalis, jež je předním evropským distributorem papíru, obalových materiálů a produktů vizuální komunikace, o tom vědí své. Celý příspěvek

Firemní hlavičkový papír je základem důstojné a profesionální korespondence

Příklad hlavičkového papíruVe firemní komunikaci hraje první dojem úlohu, kterou je neradno podcenit. Snad každý si při osobním jednání dává pozor na to, aby měl čistý oděv, pevný stisk ruky a jistý tón hlasu. Dodržování základního dekóra další komunikaci rozhodně usnadňuje – a neplatí to zdaleka pouze pro setkání tváří v tvář. Korespondence je stejně důležitou formou firemního styku, přičemž je nanejvýš vhodné neposílat obchodní sdělení a jiné dokumenty na nekvalitních materiálech. Řešení je nasnadě – nechte si vytisknout firemní hlavičkové papíry přímo na míru! Kvalitně udělaný hlavičkový papír firmy splňuje i ty nejvyšší nároky firemní komunikace, tím spíše, je-li vložen do obálky s logem společnosti.

Celý příspěvek

7+1 otázek pro: Radek Škrobánek – Oblastní manažer prodeje Antalis – Morava

Radek Škrobánek

Radek Škrobánek

Na naše dnešní otázky odpovídal Radek Škrobánek, oblastní manažer prodeje společnosti Antalis – jednoho z největších dodavatelů papíru v ČR. A také majoritního dodavatele papíru pro naši tiskárnu. S více než 15 lety zkušeností v oblasti prodeje papíru se jedná o jednoho z nejpovolanějších odborníků na tuto problematiku. Jaký papír by vám doporučil? A na co si dát při výběru papíru pozor? Dozvíte se v našem rozhovoru.

Celý příspěvek

Formáty papíru a jeho dělení

Pro tisk na archových tiskových strojích se používají standardizované řady formátů papíru. Jejich použití zajišťuje optimální rozložení na tiskovém archu. Tím snížení odpadu z prořezu papíru na minimum a tudíž i optimální cenu. A proto letáky a jiné tiskoviny ve standardních velikostech stojí vždy méně než vlastní velikosti. Jak velké jsou papíry formátu A6-A0 pak vidíte v tabulce. Celý příspěvek