Archiv pro štítek: osvětlení

Jiří Ditrich: Lidské oko kvalitu papíru rozezná

„Číst mezi řádky“ je fráze, kterou si většinou interpretujeme jako „domýšlet si“ či „vyvozovat vlastní závěry“. Kdybychom měli tento slovní obrat brát doslova, většina lidí by mezi řádky viděla pouze prázdný papír. Ne však Jiří Ditrich, obchodní ředitel sektoru Print společnosti ANTALIS s.r.o., která patří mezi přední dodavatele papíru v České republice. O tom, co vše lze z papíru vyčíst a jaké technické parametry se u něj rozlišují, si s námi promluvil v následujícím rozhovoru.   Celý příspěvek

Experimentální srovnávací arch: Ofsetový vs. digitální tisk

srovnávací arch

Náhled výsledného srovnávacího archu

Spory o kvalitu barevného podání laserových tiskáren jsou stejně staré jako ony samy. Jak je to však s kvalitou nyní? A je již kvalita srovnatelná s výstupem z ofsetového tisku? Rozhodli jsme se to ověřit v praxi. Vzhledem k tomu, že si dáváme záležet jak na digitálním, tak ofsetovém tisku, chtěli jsme si ověřit schopnost vytisknout jednu konkrétní fotografii dvěma různými způsoby při zachování identické kvality a barevnosti. Na experimentu se, společně s našimi pracovníky, podílely také společnosti Canon, Grafie a Graffin.

Celý příspěvek

Jak se rodí fotokalendář?

Začátek příběhu kalendářeZ předchozího textu již víte, že nad podobou svého fotokalendáře máte díky mnoha připraveným vzorům a přátelskému webovému editoru úplnou kontrolu až do momentu, kdy jej odešlete do tiskárny. Co se však děje po přijetí objednávky? Jak probíhá výroba personalizovaného fotokalendáře? Na podobné otázky poskytne odpovědi následující obrazová minireportáž. Celý příspěvek

3 perličky z PSO certifikace

Na audit kvality PSO od nezávislé švýcarské agentury UGRA jsme se připravovali více než rok.. V našem případě pak audit prováděl přímo managing director Erwin Widmer. Že bude audit velmi náročný jsme věděli-ostatně příprava na certifikaci trvala déle než 14 měsíců. I tak nás ale některé momenty překvapily. Vybral jsem tři nejzajímavější momenty:

Celý příspěvek

Normované osvětlení – proč je důležité a jak na něj.

Mnoho grafiků dnes investuje do drahých monitorů, aby viděli správně barvy. Většina z Vás asi ví, že když stejný soubor otevřete na několika monitorech, můžete vidět zajímavé barevné odchylky. Ty jsou dány tím, že monitory nezobrazují barvy zcela přesně. O tom, že abyste na monitoru viděli takové barvy, jako uvidíte na vytištěném papíře, je nutné nejprve monitor zkalibrovat jsme již psali posledně. Nicméně v minulém článku jsme se jen okrajově zmínili jen o jedné ze tří věcí, které nejvíce ovlivňují vnímání barev – o monitoru. Celý příspěvek