Archiv pro štítek: barvy

Úlovky ze sítě #20: REIFY totemy a barvy podzimu

nahled_reify Ani tentokrát nebudou čtenáři připraveni o pravidelnou dávku zajímavostí ze světa tisku, grafiky, designu, reklamy a kreativních hrátek obecně. Lovná sezóna je po celý rok a tak jsme se tentokrát podívali třeba na to, jak se známé značky snažily „vytřískat“ nějakou tu publicitu z průletu okolo Pluta nebo na nadmíru zajímavý projekt REIFY převádějící hudbu do 3D tištěných plastik.

Celý příspěvek

Jaká bude barva roku 2015?

Barvy roku nahledJiž dva měsíce před začátkem roku 2015 víme, že bude mít mnoho přívlastků. Valné shromáždění OSN vyhlásilo rok 2015 Mezinárodním rokem světla a Mezinárodním rokem půdy. V čínském zvěrokruhu patří příští rok znamení Kozy. Rok 2015 ovšem bude mít také svou jedinečnou barvu. Její výběr není ani zdaleka nahodilý – a ovlivní spoustu věcí od trendů v interiérovém designu až po barvu šatů hollywoodských hereček na slavnostních premiérách.

Celý příspěvek

Jiří Ditrich: Lidské oko kvalitu papíru rozezná

„Číst mezi řádky“ je fráze, kterou si většinou interpretujeme jako „domýšlet si“ či „vyvozovat vlastní závěry“. Kdybychom měli tento slovní obrat brát doslova, většina lidí by mezi řádky viděla pouze prázdný papír. Ne však Jiří Ditrich, obchodní ředitel sektoru Print společnosti ANTALIS s.r.o., která patří mezi přední dodavatele papíru v České republice. O tom, co vše lze z papíru vyčíst a jaké technické parametry se u něj rozlišují, si s námi promluvil v následujícím rozhovoru.   Celý příspěvek

Jak na kalibraci ofsetového tiskového procesu

CMYK nebo smyk?

CMYK nebo smyk?

V dnešním článku vám náš host, Jan smékal, přední český odborník na colormanagement prozradí, jak postupovat při standardizaci tiskového procesu. Cílem je tak dosáhnout opakovatelného barevného podání v souladu s normou. Kalibrace ofsetového tiskového procesu mají sloužit k tomu, aby výsledek tisku byl ve vizuální barevné shodě s certifikovaným digitálním nátiskem. Tak je splněna základní podmínka úspěšné tiskové služby: vyplnit představu zákazníka o jeho díle. Celý příspěvek

Experimentální srovnávací arch: Ofsetový vs. digitální tisk

srovnávací arch

Náhled výsledného srovnávacího archu

Spory o kvalitu barevného podání laserových tiskáren jsou stejně staré jako ony samy. Jak je to však s kvalitou nyní? A je již kvalita srovnatelná s výstupem z ofsetového tisku? Rozhodli jsme se to ověřit v praxi. Vzhledem k tomu, že si dáváme záležet jak na digitálním, tak ofsetovém tisku, chtěli jsme si ověřit schopnost vytisknout jednu konkrétní fotografii dvěma různými způsoby při zachování identické kvality a barevnosti. Na experimentu se, společně s našimi pracovníky, podílely také společnosti Canon, Grafie a Graffin.

Celý příspěvek

Velké plány si zaslouží velký plakát

Tisk velkých plakátů není zase až takovou vědou, jak by se zprvu mohlo zdát, existuje však několik základních chyb, jichž je třeba se při realizaci takovéto zakázky vyvarovat. Mnoho kvalitativních aspektů ovlivňuje tiskárna samotná, ovšem v případě tisku velkých plakátů se začíná výsledek rýsovat již přístupem klienta při kompletaci podkladů. Chcete mít skutečně reprezentativní plakát upoutávající na významnou kulturní či společenskou akci? Oku lahodící tématickou dekoraci prodejny? Nebo snad hodláte zarámovaný plakát osobního ražení věnovat blízké osobě darem? Následující řádky vám prozradí, nad čím byste se před objednávkou měli zamyslet. Celý příspěvek

3 perličky z PSO certifikace

Na audit kvality PSO od nezávislé švýcarské agentury UGRA jsme se připravovali více než rok.. V našem případě pak audit prováděl přímo managing director Erwin Widmer. Že bude audit velmi náročný jsme věděli-ostatně příprava na certifikaci trvala déle než 14 měsíců. I tak nás ale některé momenty překvapily. Vybral jsem tři nejzajímavější momenty:

Celý příspěvek

Normované osvětlení – proč je důležité a jak na něj.

Mnoho grafiků dnes investuje do drahých monitorů, aby viděli správně barvy. Většina z Vás asi ví, že když stejný soubor otevřete na několika monitorech, můžete vidět zajímavé barevné odchylky. Ty jsou dány tím, že monitory nezobrazují barvy zcela přesně. O tom, že abyste na monitoru viděli takové barvy, jako uvidíte na vytištěném papíře, je nutné nejprve monitor zkalibrovat jsme již psali posledně. Nicméně v minulém článku jsme se jen okrajově zmínili jen o jedné ze tří věcí, které nejvíce ovlivňují vnímání barev – o monitoru. Celý příspěvek

Jak na firemní tiskoviny – nepodceňujte technologii

V oblasti tisku existuje celá řada technologií. Oblasti, které jsou jednotlivé technologie schopné pokrýt se často překrývají, ale obecně platí, že na konkrétní případ je většinou nějaká technologie nejvhodnější. Nejvhodnější však neznamená jediná možná. A v tom je právě háček. Většina moderních technologií totiž zvládne vyrobit téměř libovolné zadání. Čím se však mohou výrazně lišit, je cena. Celý příspěvek